Citat:
Ursprungligen postat av chidde
Grabbar... jag tror ni missforstod mig litegrann
Klart skilsmassor existerar, men jag vill fortfarande tro att ingen man i varlden ar villig att ga ner pa kna samtidigt som man tanker: "om 3 ar ar det har over, jag maste redan nu forbereda pappersarbetet"
Klart alla ar naiva i borjan och tror att allt varar forevigt, har man inte den naiva kanslan inom sig sa tvivlar jag pa att man har hittat ratt
Jag ar helt med pa det om pappersarbetet, men att se slutet innan saker och ting ens har borjat kanske hintar om ett kortvarigt forhallande, eller?
|
hehe, det är inte såå ofta jag skriver, jag läser mest =)
Nu vet jag inte vilken av mina fd. flickvänner du tänker på, men den jag tror du tänker på tog det slut för runt 5 år sedan. Det här handlar om en heeeeelt annan person =)
Men som sagt, nuvarande tjejen och förhållandet är fantastiskt och jag tror absolut inte att hon flyttar ut, men jag försöker vara realistisk. Hade jag hyrt bara så hade jag inte brytt mig, men just nu handlar det om a shitload of pengar, jag känner mig fortfarande säker i förhållandet om något skulle hända. Men... man vet aldrig =)
Hon förstår min tanke också och tycker det är bra att vi skriver avtal på avskrivningsplanen och äganderätten, det är både för hennes och min ekonomiska säkerhet som vi skriver avtal på alla dyrare grejjer =)
Om någon bryr sig så kommer vi använda en modifierad variant av Länsförsäkringars avskrivningsplan för vitvaror... skillnad blir på diskmaskin då värdet skrivs av på 5 år istället för 10 år.
0-2 år : partner får tillbaka 100% av värdet vid flyttdatum
3 år : partner får tillbaka 90% av värdet vid flyttdatum
4 år : partner får tillbaka 80% av värdet vid flyttdatum
5 år : partner får tillbaka 70% av värdet vid flyttdatum
6 år : partner får tillbaka 60% av värdet vid flyttdatum
7 år : partner får tillbaka 50% av värdet vid flyttdatum
8 år : partner får tillbaka 40% av värdet vid flyttdatum
9 år : partner får tillbaka 30% av värdet vid flyttdatum
10 år : partner får tillbaka 20% av värdet vid flyttdatum