2012-11-23, 00:10
|
|
Duck and Cover!
Reg.datum: May 2011
|
Only in china?
Ett gammalt par som bor i ett flervåningshus i Kina blir erbjuden lite kompensation för att flytta eftersom myndigheten vill göra plats åt en ny motorväg, paret vill dock inte flytta eftersom dom anser att kompensation inte är tillräcklig och eftersom dom äger marken där huset står så kan dom enligt Kinesisk lag heller inte tvångsförflyttas.
Hur löser myndigheten det? Jo man bygger motorvägen ändå, med huset mitt i motorvägen!
Helt bizzart, kolla länken för bilder och exempel på liknande situationer i Kina: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...use-China.html
Hur resonerar myndigheten i det här fallet? Räknar dom kallt med att paret inte lever så länge till eller vadå?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2012-11-23, 00:11
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Grymt impad över att Kina inte bara bulldozrar de som man kan vänta sig?
2012-11-23, 00:15
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
hahaha fan vad sjukt. Jag minns detta fallet, det hade fått väldigt stor uppmärksamhet i media och förmodligen därför man inte kunde köra ut dem.
|
|
|
2012-11-23, 00:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Jäkla nimbyister. 8000 pund kan ju inte vara så dåligt. Att dom inte kan bygga nytt för den summan är ju inget argument, man får naturligtvis ersättning baserat på marknadsvärdet.
|
2012-11-23, 00:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Kina ja.. Förvånar mig inte  .
|
2012-11-23, 00:37
|
|
Duck and Cover!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Jäkla nimbyister. 8000 pund kan ju inte vara så dåligt. Att dom inte kan bygga nytt för den summan är ju inget argument, man får naturligtvis ersättning baserat på marknadsvärdet.
|
Det kan man ju tvista om men myndigheterna kan ju förhandla om saken, kanske hjälpa dom med ny bostad, istället för att välja att ha huset mitt i vägen.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2012-11-23, 00:38
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Tycker det är fint när den lille mannen kämpar mot en sådan makt. David vs Goliat.
|
|
|
2012-11-23, 00:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Snacka om drive trough!  *Olagligt dålig humor*
|
2012-11-23, 01:00
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Kina är ett bajsland. Nyligen blev en 23-årig kvinna tvingad till att abortera sitt 6månaders foster i magen.
Nog för att de visste om lagarna, men det är ju bara absurt att en stat kan ta ifrån en ens barn på det sättet.
|
|
|
2012-11-23, 01:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn
Det kan man ju tvista om men myndigheterna kan ju förhandla om saken, kanske hjälpa dom med ny bostad, istället för att välja att ha huset mitt i vägen. 
|
Haha, ja, och stanna av utvecklingen helt, lite som det svenska byggandet och alla invändningar som folk lämnar in mot byggplaner här. Jag tycker 8000 pund är en rätt schysst förhandling, det motsvarar minst en, kanske flera, vanliga årslöner. Och jag vågar sätta min högra pungkula på att de har blivit erbjudna något annat.
Det man kan hoppas på är dock att lagarna ändras, det är inte ok att sabotera samhällets utveckling så här.
|
2012-11-23, 01:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Skönt att Sverige har ganska generös expropriationsersättning med ett påslag på 25% på marknadsvärdet
|
|
|
2012-11-23, 01:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Sjuka är att det kostar säkert miljoner att bygga vägen men de kan inte ge mer pengar till paret?
|
|
|
2012-11-23, 01:38
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Hur fan ska dom lämna huset?
|
|
|
2012-12-01, 18:08
|
|
Duck and Cover!
|
Uppdatering för dom som är intresserade:
Regeringen gav paret ett nytt bud som accepterades, dom har nu flyttat och huset har rivits.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...emolished.html
|
|
|
|
2012-12-01, 18:14
|
|
Kolozzeum Immaturity
Reg.datum: Jul 2012
|
Nu kan jag inte sånt här, men varför kunde man inte bara göra en lite sväng vid sidan om huset? Kanske sätta upp något som dämpar ljudet om det nu stör. Säg att man börjar svänga pyttelite 150m innan så blir den inte något skarp
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:58.
|

|