Citat:
Ursprungligen postat av Jeneric
"Fel" som i någonting som påverkar ens resultat negativt. Det var en rent nyfiken fråga och inte något ställningstagande.
|
Läs min edit. Det är väl nåt sånt det handlar om. Eller att man tränar sig skadad genom att inte bry sig om återhämtning (t ex anorektikerträning).
Men oftast är det nog så att hur dåligt man än sköter kost, proteinintag och även missbrukar alkohol eller andra droger, så har nog träning oftast en positiv effekt ändå.
Undantag är väl när man kommit riktigt långt. En byggare som varit fanatiskt med sitt proteinintag/kost och sin träning i 10-20 år kan säkert få negativ effekt av att halvera sitt proteinintag en dag och dricka en flaska whiskey den dagen. Men det är fortfarande bara en dag och eventuellt nån dag till där påfrestningen av alkoholen gör sig påminnd.
Jag spekulerar nu bara så du inte tar mig för bokstavligt. Men jag tror att man överlag kraftigt överskattar vad som ska till för att träningen ska bli bortkastad. Vi lever i en tid där kringfaktorerna anses viktagare än själva träningen.
Folk slutar träna för att proteinpulvret inte kommit ännu och vissa funderar på att börja ta steroider "eftersom de ska börja träna till sommaren", en annan undrar om det går att bygga muskler utan att "ta proteinpulver".
Jepp jag har stött på alla dessa typer av människor och de har varit 20-25.