Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-10, 20:12   #1
Limpanz
Registered User

Limpanzs avatar

Reg.datum: May 2011
"Ätardag" på styrketräning eller cardio-dag?

Befinner mig i bulk och planerar en ätardag var tredje eller fjärde vecka då man släpper lite på fettintag etc, kanske drar den där pizzan som lockar lite då och då. Helt enkelt för att hålla en struktur övriga dagar samt släppa lite på tidigare ätnojjor jag haft.

Till min fråga då:
Låt säga att man har valmöjligheten att lägga denna dagen på en cardio eller gymdag. Man kompletterar skillnaden i kcal-förbränning genom lågintensiv promenad (vi säger att man hade kört 10-15km löpning i moderat fart. Träningstid 50-75 min cardio) om man kör gym den dagen. Om man skulle komplettera med t.ex. kasein för att få upp proteinintaget om man f.ö den dagen äter rätt proteinfattig mat, vilket vore mest fördelaktigt för att minimera fettinlagring?

Tl;dr: Ätardag. Släpper lite på vad man äter makro- och kcalmässigt, utan att låta det skena allt för mycket, kanske +300 över vad man brukar bulka på(balans+~200). Man kompletterar ev. proteinförlust med proteinpulver. För minimal fettinlagring och muskelförlust, vilken träningsform vore bäst att köra?

Må vara optinojja, men om det går att påverka så varför inte?
Gammal 2012-08-11, 09:30   #2
Bounga
Registered User

Reg.datum: Mar 2004
Ät på båda dagarna! Vill du bli grov så bry dig inte om såna skitdetaljer. Det skadar mer än det gör nytta. Du blir inte fett på att äta pizza 2 gånger i månaden.
Bounga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 10:23   #3
Albin Eriksson
Liten & Snäll...

Albin Erikssons avatar

Reg.datum: Jun 2010
Du går på bulk och planerar ätardag var tredje eller var fjärde vecka och sen funderar du på om du skall köra den på viktträningsdag eller cardiodag, det finns optimalonani och optimalonani... troligen är du en av dom som aldrig onanerar sig förbi sparrisnivå.

Sorry, men vill du äta en pizza så gör det någon gång ibland och om det blir på den ena eller andra dagen kvittar.
Albin Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 10:25   #4
Coachamig
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Snälla, ätardag med 300 mer än normalt, är du helt jävla IQbefriad? tror du 300 kcal var 3e vecka kommer göra någon stor skillnad i längden?
Ät när du vill om du ändå ligger så lite på överskott spelar det fan ingen roll imo

Jag har dock som personlig regel att alltid styrketräna på ätardagar och dagen efter men då är mina ätardagar snarare 3000+

Senast redigerad av Coachamig den 2012-08-11 klockan 10:29.
Coachamig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 10:25   #5
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Vilken träningsform gör dig mest sugen? Välj den.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 10:29   #6
Albin Eriksson
Liten & Snäll...

Albin Erikssons avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Vilken träningsform gör dig mest sugen? Välj den.
Kan bara hålla med, personligen tycker jag att det är roligt att träna med lite mer kolhydrater/fett i kroppen samma dag som extraintaget.
Albin Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 11:23   #7
Limpanz
Registered User

Limpanzs avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Albin Eriksson Visa inlägg
Kan bara hålla med, personligen tycker jag att det är roligt att träna med lite mer kolhydrater/fett i kroppen samma dag som extraintaget.
Ja det var ungefär så jag tänkte köra. Tack! Och ja, opti-onani at it's finest. Sorry Hade lite småsvårt att formulera mig när jag skrev tråden, menade ev. ett ännu högre intag. Men tackar för svar!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:04.