2012-08-03, 12:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Vilken visuell effekt har en vältränad erector spinae?
Jo jag undrar lite kring hur en vältränad erector spinae ser ut. Gör den någon direkt visuellt märkbar skillnad för ryggen? Den är ju ändå ganska "inbakad" under latsen och trapezius.
Någon som har någon jämförande bild kanske?
MVH
|
|
|
2012-08-03, 12:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Det blir två "limpor" bredvid ryggraden. Mycket snyggt IMO.
Kolla de nedersta centimetrarna på den här killens rygg, mellan hans händer:
|
|
|
2012-08-03, 12:48
|
|
Human forklift.
Reg.datum: Aug 2008
|
Stor skillnad! För det vältränade ögat så är det skillnaden mellan att syssla med riktig styrketräning och discobygge. En rygg blir aldrig riktigt imponerande utan två massiva limpor. Du blir platt och trist utan dem, ett fuskbygge!
|
|
|
2012-08-03, 12:49
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J
Stor skillnad! För det vältränade ögat så är det skillnaden mellan att syssla med riktig styrketräning och discobygge. En rygg blir aldrig riktigt imponerande utan två massiva limpor. Du blir platt och trist utan dem, ett fuskbygge!
|
Hur går man tillväga för att transformera sina tunnbröd till ett par rejäla Skogaholmslimpor? (jag tänker massvis med marklyft och knäböj, men det kanske finns något bättre?)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-08-03, 12:51
|
|
Human forklift.
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Hur går man tillväga för att transformera sina tunnbröd till ett par rejäla Skogaholmslimpor?
|
Många år med OL eller marklyft brukar fixa biffen! Jag tycker limpor på ryggen är som blomkålsöron för brottningen, ett tecken på att du är rejäl. Sen är det ju såklart genetiskt också. Men en rygg blir aldrig massiv och snygg om man uppenbart ser att den aldrig utsatts för ett tungt lyft i sitt liv utan att den bara är byggd i kabelmaskiner.
Senast redigerad av Stefan J den 2012-08-03 klockan 12:54.
|
|
|
2012-08-03, 13:02
|
|
Not that kind of doctor
Reg.datum: Dec 2009
|
Jag tycker att föregående bild är ett dåligt exempel där övre rygg är så pass mycket grövre än nedre rygg. Jag skulle i såfall kontra med denna.
Jämfört med förra bilden så tycker jag att man ser en mer harmonisk rygg där de olika musklerna tillsammans ger ett kraftfullt intryck och ett imponerande djup.
|
|
|
2012-08-03, 13:13
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine
Jämfört med förra bilden så tycker jag att man ser en mer harmonisk rygg där de olika musklerna tillsammans ger ett kraftfullt intryck och ett imponerande djup.
|
Jag håller med, men mycket av ryggen på den där bilden är traps och lats. De går ganska långt ner på ryggen och bidrar också till "djupet".
|
|
|
2012-08-03, 13:17
|
|
Legimtimerad flaggstång
|
Citat:
Hur går man tillväga för att transformera sina tunnbröd till ett par rejäla Skogaholmslimpor? (jag tänker massvis med marklyft och knäböj, men det kanske finns något bättre?)
|
Kettelbells, Ol träning med mycket ryck borde göra susen
|
|
|
2012-08-03, 13:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag är ego och slänger upp en bild på mig själv som visar korsryggen bra tycker jag. Jag är närmast i bild och mark och raka mark byggde den ryggen.
|
|
|
2012-08-03, 13:23
|
|
Banned User
|
Aron, det där var det sjukaste Erector spinae/resten av ryggen-ratio jag någonsin sett (menat som en komplimang).
|
|
|
2012-08-03, 13:26
|
|
Televinken.
Reg.datum: Jul 2002
|
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
|
|
|
2012-08-03, 13:28
|
|
Baconanist
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
|
Det och en massa hyperextensions som avslut på passen. Sen ska man inte vara rädd för att belasta ryggen, dvs inte avsluta bara för att ryggen tycker att det är tungt.
|
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
|
|
|
2012-08-03, 15:45
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
StefanJ mfl har fel. Såna där limpor är ju imo inte direkt vackra. En platt bred rygg byggd med tex. pull-ups, bröststödda roddar, latsdrag är väldigt mycket snyggare än en köttig lyft-från-golvet rygg.
|
|
|
2012-08-03, 15:49
|
|
Human forklift.
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
StefanJ mfl har fel. Såna där limpor är ju imo inte direkt vackra. En platt bred rygg byggd med tex. pull-ups, bröststödda roddar, latsdrag är väldigt mycket snyggare än en köttig lyft-från-golvet rygg.
|
Om man vill bli 2-D mannen så har du helt rätt! Tänk vilka elements of surprise du kan utföra med en sådan fysik och hur bra det hade varit i MMA! Man kan stå rakt framför någon, vända sig på sidan och bli osynlig i den tredimensionella världen och sen zzappp dyker du upp bakom ryggen på din motståndare och smäller till honom i bakhuvudet. I princip teleportering. Man får akta sig för vindpustar bara.
Senast redigerad av Stefan J den 2012-08-03 klockan 15:52.
|
|
|
2012-08-03, 16:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J
Om man vill bli 2-D mannen så har du helt rätt! Tänk vilka elements of surprise du kan utföra med en sådan fysik och hur bra det hade varit i MMA! Man kan stå rakt framför någon, vända sig på sidan och bli osynlig i den tredimensionella världen och sen zzappp dyker du upp bakom ryggen på din motståndare och smäller till honom i bakhuvudet. I princip teleportering. Man får akta sig för vindpustar bara.
|
Livlig fantasi där
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40.
|

|