Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-03, 12:42   #1
Barbastark
Registered User

Barbastarks avatar

Reg.datum: Jul 2008
Vilken visuell effekt har en vältränad erector spinae?

Jo jag undrar lite kring hur en vältränad erector spinae ser ut. Gör den någon direkt visuellt märkbar skillnad för ryggen? Den är ju ändå ganska "inbakad" under latsen och trapezius.

Någon som har någon jämförande bild kanske?

MVH
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 12:48   #2
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Det blir två "limpor" bredvid ryggraden. Mycket snyggt IMO.

Kolla de nedersta centimetrarna på den här killens rygg, mellan hans händer:
Spartansk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 12:48   #3
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Stor skillnad! För det vältränade ögat så är det skillnaden mellan att syssla med riktig styrketräning och discobygge. En rygg blir aldrig riktigt imponerande utan två massiva limpor. Du blir platt och trist utan dem, ett fuskbygge!
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 12:49   #4
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Stor skillnad! För det vältränade ögat så är det skillnaden mellan att syssla med riktig styrketräning och discobygge. En rygg blir aldrig riktigt imponerande utan två massiva limpor. Du blir platt och trist utan dem, ett fuskbygge!
Hur går man tillväga för att transformera sina tunnbröd till ett par rejäla Skogaholmslimpor? (jag tänker massvis med marklyft och knäböj, men det kanske finns något bättre?)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 12:51   #5
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Hur går man tillväga för att transformera sina tunnbröd till ett par rejäla Skogaholmslimpor?
Många år med OL eller marklyft brukar fixa biffen! Jag tycker limpor på ryggen är som blomkålsöron för brottningen, ett tecken på att du är rejäl. Sen är det ju såklart genetiskt också. Men en rygg blir aldrig massiv och snygg om man uppenbart ser att den aldrig utsatts för ett tungt lyft i sitt liv utan att den bara är byggd i kabelmaskiner.

Senast redigerad av Stefan J den 2012-08-03 klockan 12:54.
Gammal 2012-08-03, 13:02   #6
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Jag tycker att föregående bild är ett dåligt exempel där övre rygg är så pass mycket grövre än nedre rygg. Jag skulle i såfall kontra med denna.

Jämfört med förra bilden så tycker jag att man ser en mer harmonisk rygg där de olika musklerna tillsammans ger ett kraftfullt intryck och ett imponerande djup.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 13:13   #7
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine Visa inlägg
Jämfört med förra bilden så tycker jag att man ser en mer harmonisk rygg där de olika musklerna tillsammans ger ett kraftfullt intryck och ett imponerande djup.
Jag håller med, men mycket av ryggen på den där bilden är traps och lats. De går ganska långt ner på ryggen och bidrar också till "djupet".
Gammal 2012-08-03, 13:17   #8
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Citat:
Hur går man tillväga för att transformera sina tunnbröd till ett par rejäla Skogaholmslimpor? (jag tänker massvis med marklyft och knäböj, men det kanske finns något bättre?)
Kettelbells, Ol träning med mycket ryck borde göra susen
Gammal 2012-08-03, 13:22   #9
AronP
Registered User

AronPs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Jag är ego och slänger upp en bild på mig själv som visar korsryggen bra tycker jag. Jag är närmast i bild och mark och raka mark byggde den ryggen.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 13:23   #10
Spartansk
Banned User

Aron, det där var det sjukaste Erector spinae/resten av ryggen-ratio jag någonsin sett (menat som en komplimang).
Gammal 2012-08-03, 13:26   #11
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002

http://tnation.t-nation.com/free_onl...rs_are_fatties
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 13:28   #12
tntballe
Baconanist

tntballes avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Det och en massa hyperextensions som avslut på passen. Sen ska man inte vara rädd för att belasta ryggen, dvs inte avsluta bara för att ryggen tycker att det är tungt.
Kom och åk med Ivans böjtåg! Knäböjsfest!
tntballe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 15:45   #13
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
StefanJ mfl har fel. Såna där limpor är ju imo inte direkt vackra. En platt bred rygg byggd med tex. pull-ups, bröststödda roddar, latsdrag är väldigt mycket snyggare än en köttig lyft-från-golvet rygg.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-03, 15:49   #14
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
StefanJ mfl har fel. Såna där limpor är ju imo inte direkt vackra. En platt bred rygg byggd med tex. pull-ups, bröststödda roddar, latsdrag är väldigt mycket snyggare än en köttig lyft-från-golvet rygg.
Om man vill bli 2-D mannen så har du helt rätt! Tänk vilka elements of surprise du kan utföra med en sådan fysik och hur bra det hade varit i MMA! Man kan stå rakt framför någon, vända sig på sidan och bli osynlig i den tredimensionella världen och sen zzappp dyker du upp bakom ryggen på din motståndare och smäller till honom i bakhuvudet. I princip teleportering. Man får akta sig för vindpustar bara.

Senast redigerad av Stefan J den 2012-08-03 klockan 15:52.
Gammal 2012-08-03, 16:14   #15
Flygplan
Registered User

Flygplans avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J Visa inlägg
Om man vill bli 2-D mannen så har du helt rätt! Tänk vilka elements of surprise du kan utföra med en sådan fysik och hur bra det hade varit i MMA! Man kan stå rakt framför någon, vända sig på sidan och bli osynlig i den tredimensionella världen och sen zzappp dyker du upp bakom ryggen på din motståndare och smäller till honom i bakhuvudet. I princip teleportering. Man får akta sig för vindpustar bara.
Livlig fantasi där
Flygplan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40.