10 mg pred påverkar kroppen en del men inte så mycket att det stör träningen nämnvärt, påverkan på fettinlagring etc upplever i alla fall jag som att de har varit statiska i förhållande till dosen dvs man lagar inte in mer och mer fett vartefter. 10 mg ger för mig inte heller buffelpuckeln (fettinlagring i nacken) och magomkretsen blir efter ett tag relativt normal. Buffelpuckeln och magökningen får jag efter ca två veckor på högre doser och sedan försvinner den runt 10 mg. Magen är tyvärr det som släpar mest men får jag inte medicin så får jag i alla fall 10-15 cm större omfång (tarmsjukdom) så det kanske kan kvitta.
Iofs bör man alltid ha i bakhuvudet att man har pred i systemet och kanske inte mosa på totalt på träningen då man redan har en belastning av återhämtningen. Har man också gått på så höga doser som 75 mg så kommer kroppen som helhet att vara känslig för större förändringar men har du tränat något så när hela tiden så gissar jag att du bara bör vara försiktig med riktigt stora styrkeökningar. Kroppen är helt enkelt lite skörare än normalt.
Den andra medicinen har jag ingen erfarenhet och kan inte kommentera.
Däremot så skulle jag fundera på om en viktuppgång (eller snarare mer mat) är bra för njurproblemen men där får du fråga läkaren.