Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-09, 15:39   #1
Mattiays
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Pungvred - försäkringskassan?

Hej allihopa!

Tänker göra detta kort. Så slipper ni läsa en bibel hehe!

Pungvred = Pungkulan vrider sig och stryps från syre. Ungefär som om att du skulle vrida ditt huvud och det okontrollerat fortsatt snura från där det tar stopp i vanliga fall.

Jo såhär ligger det till. Jag fick för två år sedan pungvred och var tvungen att göra en operation för att rätta till pungkulan som vred sig. I samband med detta fick dom självklart skära upp pungsäcken för att komma åt det hela! Operationen gick bra och de lyckades rädda kulan som var på väg att dö. Dock upptäckte jag någon månad senare att det var två ärr i ljumsken som en tjej jag varit i kontakt med i de nedre regionerna frågade om hur det kommit dit. Svarade att jag inte visste, men förstod genast att det var pga min operation :/ Blivit frågade en massa gånger nu och känner inte att varenda tjej jag ligger med skall veta om att jag opererat mig där nere osv..

Så nu undrar jag om det kanske skulle gå att få ut pengar på det och göra en laseroperation för att dölja dessa ärr lite bättre?
Mattiays är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 15:43   #2
Akada
Registered User

Akadas avatar

Reg.datum: May 2012
Herregud, du har gett I-landsproblemen ett ansikte.
Akada är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 15:43   #3
Mart|n
Televinken.

Mart|ns avatar

Reg.datum: Jul 2002
Är det verkligen något att skämmas över?
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 15:44   #4
drakfelt
Guest

Reg.datum: Jul 2008
Ja du lär inte få ut några pengar från försäkringskassan då de står för sjukersättning och liknande.

Det du i första hand skall vända dig till är ditt försäkringsbolag och höra hur det ligger till med ersättning för bestående men efter operation (ärr t.ex)
drakfelt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:01   #5
Granatgiraffen
Registered User

Granatgiraffens avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Mattiays Visa inlägg
Hej allihopa!

Tänker göra detta kort. Så slipper ni läsa en bibel hehe!

Pungvred = Pungkulan vrider sig och stryps från syre. Ungefär som om att du skulle vrida ditt huvud och det okontrollerat fortsatt snura från där det tar stopp i vanliga fall.

Jo såhär ligger det till. Jag fick för två år sedan pungvred och var tvungen att göra en operation för att rätta till pungkulan som vred sig. I samband med detta fick dom självklart skära upp pungsäcken för att komma åt det hela! Operationen gick bra och de lyckades rädda kulan som var på väg att dö. Dock upptäckte jag någon månad senare att det var två ärr i ljumsken som en tjej jag varit i kontakt med i de nedre regionerna frågade om hur det kommit dit. Svarade att jag inte visste, men förstod genast att det var pga min operation :/ Blivit frågade en massa gånger nu och känner inte att varenda tjej jag ligger med skall veta om att jag opererat mig där nere osv..

Så nu undrar jag om det kanske skulle gå att få ut pengar på det och göra en laseroperation för att dölja dessa ärr lite bättre?
Känns som tjejerna inspekterar dina pungkulor för mycket. Det måste väl vara ett jäkligt litet ärr?
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:04   #6
loadout
Banned User

Reg.datum: May 2011
Pain heals. Chicks dig scars. Glory lasts forever.
loadout är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:05   #7
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen Visa inlägg
Känns som tjejerna inspekterar dina pungkulor för mycket. Det måste väl vara ett jäkligt litet ärr?
Eller en gigantisk pung!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:13   #8
Mattiays
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av drakfelt Visa inlägg
Ja du lär inte få ut några pengar från försäkringskassan då de står för sjukersättning och liknande.

Det du i första hand skall vända dig till är ditt försäkringsbolag och höra hur det ligger till med ersättning för bestående men efter operation (ärr t.ex)
Försäkringsbolag kanske det kallas ja! Får kolla upp det.
Gammal 2012-06-09, 16:14   #9
Mattiays
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen Visa inlägg
1 cm brett, 6cm långt.
Gammal 2012-06-09, 16:23   #10
bigtraps
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Använde dom morakniv när dom skar upp dej istället för skalpell?

Du kommer säkert att få ett fett skadestånd från Försäkringsbolaget
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:30   #11
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Ärr är en bra ursäkt att låta tjejer undersöka ens kropp och ställa en massa frågor.

Det är manligt med ärr.

Deal with it! Jag har själv ett 1dm långt ärr i dom regionerna.

Men visst, kontakta ditt försäkringsbolag och se om din försäkring täcker det.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:31   #12
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Det är lugnt du kommer nog få ersättning, skicka in bilder på ärret till försäkringsbolaget för bedömning.
Gammal 2012-06-09, 16:32   #13
noob76
Registered User

noob76s avatar

Reg.datum: Feb 2011
WTF ! Bara säga som det är, det är inte du som skall skämmas det är den som eventuellt skulle tycka att det var något lustigt.

Generellt så sysslar Landstinget med sjukvård och inte med skönhetsoperationer, MEN, i vissa fall gör de undantag för att en patient lider psykiskt av något. Det är ganska vanligt att Landstinget i de flesta län hjälper till med vanprydande ärr om de sitter i ansiktet osv. men jag tycker du skall be att en allmänläkare remiterar dig vidare så att de gör en bedömning om huruvida du skulle kunna få detta gjort gratis av Landstinget.

Du kan ju testa att kontakta ditt försäkringsbolag, men de brukar inte direkt vara intresserade av att betala ut i onödan...... Vilken försäkring har du där detta skulle kunna täckas? hemförsäkring ? sjukvårdsförsäkring ?
noob76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:32   #14
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Det är lugnt du kommer nog få ersättning, skicka in bilder på ärret till försäkringsbolaget för bedömning.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 16:36   #15
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Jag tror att det är osannolikt att du får ut pengar för det där (jag kan ju förvånas lite över att du inte upptäcker ärrbildningen förrän så långt senare, du bör ju rimligen även ha haft ett sår där du nu har ärr).

Jag kan dock inte se på vilket sätt detta skulle vara skamligare än att ha opererat bort blindtarmen, eller att ha opererat en fraktur. Den tjej som tycker att det är en "grej" och reagerar på något annat sätt än "gud vad tur att du klarade dig så bra" är seriöst dum i huvudet och inte värd din uppmärksamhet. Dock kan du alltid kalla det "testistorsion" istället för "pungvred"; folk brukar ha lite mer respekt för sådan som har namn som de inte riktigt begriper vad de betyder.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:27.