Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-17, 09:48   #1
aldoschadewitz
Registered User

Reg.datum: Dec 2011
vitaminer och mineraler under deff

Hej, tänkte köpa ett kosttillskott med åtminstone vitamin C nu under deffen. Detta eftersom att jag inte har något utrymme för frukt utan kosten är mer eller mindre vittkött, kvarg och ägg tillsammans med kolh från främst dinkel och havre samt lite salad men inte alls i den mängden jag önskar.

Så vad är det för mineraler o vitaminer som man oftast får i sig lite av vid kcal underskott som kan vara värt att köpa som tillskott?
aldoschadewitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 09:52   #2
begt
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
D-vitamin och omega-3. Gör plats för makrill i kosten då och då så blir det ett mindre problem.

Men kan du inte skära ned lite på havren och dinkeln och äta mycket grönsaker istället? Då får du i dig fibrer och C-vitamin (samt en del andra vitaminer och mineraler).
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 10:06   #3
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Broccoli innehåller för övrigt mycket c-vitamin och många som tränar stoppar i sig det.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 13:33   #4
aldoschadewitz
Registered User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av begt Visa inlägg
D-vitamin och omega-3. Gör plats för makrill i kosten då och då så blir det ett mindre problem.

Men kan du inte skära ned lite på havren och dinkeln och äta mycket grönsaker istället? Då får du i dig fibrer och C-vitamin (samt en del andra vitaminer och mineraler).
tar omega 3 kapslar så fetterna är det inga problem med.
haha jo det är sant. men det är ju det ända goda jag äter om dagen. funlight,kvarg och dinkelgröst muuums

men jag vill ha nått tillskott får mineral/salter/vitamin problemet(om det nu är ett problem) ur värden. typ en tablett varje morgon så slipper jag se till att det alltid finns alla grönsaker hemma och göra salader och så.

är kalium, magnesium, zink, kalcium och kalium något man borde satsa på?
aldoschadewitz är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:07.