Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-14, 08:18   #1
Miramiz
Registered User

Miramizs avatar

Reg.datum: Feb 2012
Miramiz träningsjournal: min väg mot drömvikten!

Nu ska de extra kilona bort en gång för alla! Jag har aldrig varit direkt fet, men lite onödigt fett har jag
nog alltid burit runt på. Efter några tidigare försök som alltid slutat med misslyckande ska jag nu köra stenhårt.
Inget fusk kan tolereras om jag vill lyckas.

Mat: Jag kommer leva på kött (mestadels fågel), hunger controll smoothies, ägg, grönsaker och frukt.
Dryck: Vatten, bubbelvatten, lightsaft, lightläsk
Träning: Mestadels promenader (0.5-3 timmar/dag). Lite gymträning.

Min startvikt är 59 kg och jag planerar att gå ner till ca 50 kg, alltså -9 kg! Jag är en tjej på 20 år
kan ju tilläggas, 160 cm lång. Lite mått & ev. bilder ska fixas!
Miramiz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 09:37   #2
Miramiz
Registered User

Miramizs avatar

Åt nyss 2 kokta ägg och drack ett glas lightsaft till frukost Ska ta en promenad strax, och sedan till lunch blir det nog en liten grillad köttfärsbiff med sallad.
Gammal 2012-05-14, 09:44   #3
begt
Registered User

Reg.datum: Jun 2011
Får jag fråga varför du äter frukt? Det mättar sämre än grönsaker och innehåller ganska mycket socker. Efter träning eller som en slags belöning känns det mer motiverat. Inget måste att göra så men det kanske kan underlätta.
begt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 00:21   #4
Miramiz
Registered User

Miramizs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av begt Visa inlägg
Får jag fråga varför du äter frukt? Det mättar sämre än grönsaker och innehåller ganska mycket socker. Efter träning eller som en slags belöning känns det mer motiverat. Inget måste att göra så men det kanske kan underlätta.
Frukt är mest för att de är lätt och smidigt att äta när man är på stan och blir hungrig
Gammal 2012-05-15, 00:31   #5
Miramiz
Registered User

Miramizs avatar

Blev ingen promenad idag, hann inte.. Men köttfärsbiffen blev av x2 och lite körsbärstomater till det. Kan inte ha vart så mycket kalorier i det? Väldigt platta biffar, bara ren köttfärs och grillade. Sedan har jag även ätit 2 kycklingklubbor och druckit en del lightsaft och loka. Och ätit äggen i morse somsagt. Tror jag ätit runt 800 kcal, kan inte fått i mig mer än 1000 kcal i alla fall, vilket är typ min maxgräns per dag Rätt nöjd med inledningen på min deff, taggad att fortsätta imorgon!

Senast redigerad av Miramiz den 2012-05-15 klockan 00:34.
Gammal 2012-05-17, 19:36   #6
Miramiz
Registered User

Miramizs avatar

Har skött mig ganska bra de senaste dagarna. Fuskade dock lite idag.. Åt litegrann köttfärspaj och drack ett glas saft som inte var light. Inte bra..

En sak som är lite jobbigt är att jag är sugen på att äta mest hela tiden, vill typ tugga, haha. Försöker "hålla emot" men de är svårt. Kanske att äta oftare och mindre portioner skulle funka..? Måste bli bättre på att gå promenader & träna också. Har bara gått 1 gång - så bättring på det!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:00.