Hejhej allihopa
Tänkte starta en träningsjournal här, velat göra det ett bra tag men aldrig blitt gjort. Eller inte haft tid rättare sagt förren nu!
Syftet med denna journalen är först å främst att jag ska skriva ner min progress, har så dåligt minne..
Men också för att få konstruktiv kritik angående min träning ifrån er alla som kollar in min journal
Lite stats, info & bakgrund om mig:
22år, 183 lång, 82kg morgonvikt. Har sportat i hela mitt liv i form av fotboll, handboll osv.
Sluta med fotbollen 2003 & handbollen 2007, vägde då 75kg på 181 cm. Gick upp till 96kg på 183 cm våren 2012.
Börja igen med handbollen våren 2012 Gick ner till 87kg i slutet av november 2012 omedvetet.
Bestämde mig då i slutet av november 2012 för å försöka gå ner i vikt för första gången i mitt liv = äta mindre. Alltid ätit tills jag blivit mätt annars i alla år. Rasa i vikt frukansvärt snabbt, förmodligen för snabbt och tappa nog lite muskelmassa på köpet
Gymkortet fixa jag i mitten av december & gymmat 5-6 dagar i veckan sedan dess.
anyways! kom ner till ca 81-82 kg runt nyår. Börja då läsa på ang deff osv & börja räkna kalorier & la mig på ett underskott på 300-500 om dagen fram tills i mitten av februari, kom ner till 79-80kg.
Börja min bulk i mitten av februari, legat på plus 200-400 om dagen fram tills nu idag. Tänkte fortsätta bulka fram tills mitten av Maj å börja deffa till beachen då.
Mitt träningsschema just nu:
pass 1: Ben & vader + mage oftast
pass 2: Bröst & triceps
pass 3: Rygg & bicep
pass 4: Axlar & traps
Gymmar så mycket & ofta jag kan & har vilo dag på tisdagar pga tidig handbollsträning då, hinner inte dubbla helt enkelt:P
Så en vanlig vecka ser ut såhär ungefär:
Jobbar 7-16 måndag-fredag som plåtmontör, slitsamt men jag gillart!
Måndag: gym
tisdag: handboll
onsdag: gym+handboll
torsdag: gym+handboll
fredag: gym
lördag: gym + eventuellt handbollsmatch
söndag gym + eventuellt handbollsmatch
Mina PB:
Marklyft: 170x2
Knäböj: 100x10 (aldrig maxat)
Bänkpress: 80x12 (aldrig maxat)
Chins: KVx11
Slutligen tänkte jag slänga upp lite bilder på min kroppsförändring ifrån Oktober 12 - Mar 13