Jag var också inne på att något inom sjukvården vore kul eftersom jag var väldigt intresserad av träning. Men sen insåg jag att det jag gillade mest med träningen helt enkelt var att ta i som fan, och det ledde mig in på en del tunga bygg och industrijobb. Livet känns väldigt enkelt och trevligt när alla problem löses genom att ta i lite mer
Eller så kan man tänka på Hurril (som är känd för att vara bra på marklyft) här på forumet, som sysslar med programmering. Kopplingen mellan marklyft och programmering är inte glasklar, men han talar ofta om att noga dokumentera vad man gör och sen lägga upp sin träning baserat på det som verkar fungerar bra. Så går även programmering till, och han verkar inte vara den enda i den branchen som gillar att lyfta vikter.
Så ja, det jag vill säga är väl att sjukgymnast är långt ifrån det enda för den som gillar att träna. Man får fundera lite djupare, varför gillar jag det jag gör, vad är det som gör att jag är bra på det jag är bra på, etc... Men vill du verkligen bli sjukgymnast så är det så klart inte fel