Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-19, 18:05   #1
nexo
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
DEFF bra tips om man har dålig motivation?

Tjena, ska börja deffa nu imorgon. har deffat en gång innan ifrån 87 till 76 är 17 år och 184. nu väger jag ungefär 79 igen med kreatin inräknat (vattenvikt?).
jag har gått upp lite granna i fett. undrar om ni här på kolo vet något bra tips att hålla sig på sin önskade vikt och inte gå och äta massa skit.. Tyckte jag lyckades med första deffen men nu äter jag bara mer och mer skit :
nexo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 18:07   #2
Phenorex
Registered User

Reg.datum: Dec 2011
http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs
Phenorex är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 18:09   #3
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Gör ingen stor grej av det. För mig går träningen bäst när den bara är en punkt på dagen som ska genomföras och som ska genomföras bra. Inget mer än så.

Bestäm dig för vad du ska träna och äta och så gör du det - och enbart det - utan att tänka så mycket mer.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 09:23   #4
Slemmet
Registered User

Slemmets avatar

Reg.datum: Feb 2012
Självdisciplin. Varje gång du är nära på att äta "skräp", så tänk efter en gång till.
Å andra sidan så skall du inte klandra dig om något slinker ner i pajhålet, se framåt istället och försök att hålla dig strikt utan att gräva ner dig får något som skett och inte går att ändra.

Mvh
Gammal 2012-02-20, 09:29   #5
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Om målet är att ligga på 76kg till vardags kan du inte lägga deffmålet där.
Som du kanske minns så tappade du antagligen en massa vikt snabbt i början av deffen, det är minskad avföringsvolym i tarmarna samt minskade depåer av vatten och glykogen i muskler och lever.

Detta fylls såklart på när du börjar äta normalt igen. Själv återtar jag ca 3kg på en helgs normalt ätande. Så om jag hade 76kg som målvikt så skulle jag fortsatt deffen ned till 73 för att landa på 76kg påfylld.
Gammal 2012-02-20, 09:50   #6
nexo
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Om målet är att ligga på 76kg till vardags kan du inte lägga deffmålet där.
Som du kanske minns så tappade du antagligen en massa vikt snabbt i början av deffen, det är minskad avföringsvolym i tarmarna samt minskade depåer av vatten och glykogen i muskler och lever.

Detta fylls såklart på när du börjar äta normalt igen. Själv återtar jag ca 3kg på en helgs normalt ätande. Så om jag hade 76kg som målvikt så skulle jag fortsatt deffen ned till 73 för att landa på 76kg påfylld.
då får jag deffa lite längre, ska försöka hålla mig i fokus!
nexo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 11:43   #7
Kristoffno
Registered User

Kristoffnos avatar

Reg.datum: Feb 2012
Ta bilder 1-2 ggr i veckan som du ser över. Det funkar klockrent för mig iaf. Aldrig haft så bra diciplin som nu.
Kristoffno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 12:42   #8
RobinSilver
Registered User

RobinSilvers avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffno Visa inlägg
Ta bilder 1-2 ggr i veckan som du ser över. Det funkar klockrent för mig iaf. Aldrig haft så bra diciplin som nu.
+1

Spegeln är ett mycket bra instrument för att behålla fokus.
Gammal 2012-02-21, 15:20   #9
Nattkryp
Registered User

Nattkryps avatar

Reg.datum: Jul 2011
Personligen så brukar jag försöka planera för att inte falla för det enkla, snabba och energitäta suget genom att ha 'bättre' matalternativ hemma och på jobbet. T.ex. en extra matlåda i kylen/frysen. Det är min fallgrop oftast - särskilt när man går och handlar hungrig
Nattkryp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 09:20   #10
herzie
Registered User

herzies avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av nexo Visa inlägg
Tjena, ska börja deffa nu imorgon. har deffat en gång innan ifrån 87 till 76 är 17 år och 184. nu väger jag ungefär 79 igen med kreatin inräknat (vattenvikt?).
jag har gått upp lite granna i fett. undrar om ni här på kolo vet något bra tips att hålla sig på sin önskade vikt och inte gå och äta massa skit.. Tyckte jag lyckades med första deffen men nu äter jag bara mer och mer skit :
Kolla kaloriinnehållet på allt skräp du tänker proppa i dig, och väg det mot om det är värt det eller inte. Till exempel: 100 gram choklad=560 kcal=ca 2 timmars promenad. Ger i alla fall mig en tankeställare.
herzie är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.