Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-31, 12:22   #1
kalle1321
Registered User

kalle1321s avatar

Reg.datum: Apr 2011
Post Kalles träningsjournal!

Nu var det dags för mig att skaffa träningsjournal här på Kolozzeum också. Skriver upp all min träning på Funbeat men börjar med det här också för att få lite tips och kritik angående träning!

Är 16 år (95a) och har tränat fotboll sen 6 år ålder. Började lira fotboll i ÖSK p95 nu i februari/mars vilket leder till en hel del fotbollsträning, ca 4 pass i veckan. Är även 2 fotbollspass i veckan i skolan. Just nu är jag skadad med benhinneinflammation, vilket jag har varit i 2-3 veckor och kommer vila från fotboll och löpning tills jag är 100 % skadefri. Min övriga träningskarriär är väl inget speciellt. Har gått på brottning när jag var 12-13 år någonting och spelat innebandy i ca 9 år, slutade när jag började gymnasiet. Tränade kettlebell 2-3 månader förra sommaren och har tränat på gym sen Januari.

Har kört efter ett fotbollsanpassat träningsprogram i 2 månader som två tränare på gymmet har fixat. Det är Johan Stål och Arto Thor om någon skulle vilja veta. Hur träningsprogramet ser ut är alldeles för krångligt för att skriva ner här, men just nu är det uppdelat med 2 pass för hypertrofi och 2 pass för explosivitet, rörlighet och styrka. Jag varvar på dessa 4 pass, varannat hypertrofi och varannat styrka, kör så ca 4 gånger i veckan nu när jag inte kan spela fotboll. När jag kör fotboll så blir det 2-3 gånger i veckan.
Jag kör periodiserat och går snart in på en ny period, kör så här ungefär:
http://fitnessguru.se/41015-periodisering-for-idrottare

Målet med min träning är främst att bli mycket starkare och explosivare som ger en stor fördel i fotbollen. Ska även klara 100 kg i dem 3 stora innan jag är 18!!

Här är några av mina ökningar:
Knäböj:
Start: 65 kg
Nu: 95 x 2 kg

Bänkpress:
Start: 45 kg
Nu: 65 kg

Marklyft:
Start: 60 kg
Nu: 95 x 3 kg

Dips:
3 x 4
4 x 9

Frivändningar:
Start: 35 kg
Nu: 50 kg

Latsdrag:
Start: 36 kg
Nu: 50 kg

Hantelpress:
Start: 12.5 kg
Nu: 20 kg

Är många övningar till, bland annat stötdrag, ryckböj, enbentsfrivändning, benspark och lite annat smått och gott som jag inte orkar skriva upp.

Är det något jag har glömt eller om ni vill veta något så är det bara att fråga!
kalle1321 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:45.