2010-03-25, 21:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Problem med senaste versionerna av firefox?
Hej!
Har använt firefox så länge jag kan minnas och det har alltid varit en otroligt bra webläsare. Men på senaste tid med alla kontinuerliga uppdateringar som kommit ut i rask takt får jag enorma problem!
Jag har avinstallerat samtliga plugins men får fortfarande problem med att det låser sig 5-6sek om jag öppnar en ny internetsida eller klickar på en adressflik, detta händer inte varje gång utan är oregelbundet
Detta började inträffa de senaste veckorna med de nya uppdateringarna som kom. Har ej testat att installera gamla firefox men funderar på att pröva det med. Har ni haft något liknande problem?
|
2010-03-25, 22:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Nope. Men jag kör bara adblock+
|
|
|
2010-03-25, 22:18
|
|
Kolozzeum Security
Reg.datum: Aug 2001
|
Har inte märkt några problem. Kör Adblock Plus, NoScript, Screengrab, Download Statusbar och ett par plugins till. Men iofs så kom ju den nyaste versionen bara för ett par dagar sen har jag för mig.
2010-03-25, 22:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Okej, jag har googlat på det och märkt att flera har samma problem men verkar inte finnas någon lösning dock
Har installerat google chrome nu däremot och hitills funkar det finfint!
|
2010-03-25, 23:47
|
|
Klär i skinnrock
Reg.datum: Sep 2003
|
Det enda problem jag märkt med FF, fast det var iofs förra versionen, det har blivit bättre i senaste.
I vilket fall som helst, problemet var att det kunde sluka enorma mängder resurser, men detta först efter att ha varit igång ett tag.
Spelade ingen roll om man startade om FF efter det, slukade fortfarande massor med resurser, oavsett hur många tabs man hade uppe dessutom.
|
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300
Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
|
|
|
2010-03-25, 23:48
|
|
Registered User
|
Jag bytte tillbaks till 3.5.8 då hälften av mina tillägg inte stöddes. Gått lite snabbt fram på sistone jo :P
|
|
|
2010-03-25, 23:49
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Jag kör Adblock plus och noscript, perfekt för att eliminera alla reklam saker som finns på hemsidor, alla borde skaffa dessa plugins.
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
|
|
|
2010-03-25, 23:56
|
|
Klär i skinnrock
|
På tal om FF, nån mer som märkt att den där jävla partypoker lyckas smyga sig genom pop-up blockern?
|
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300
Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
|
|
|
2010-03-26, 00:03
|
|
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nils.R
På tal om FF, nån mer som märkt att den där jävla partypoker lyckas smyga sig genom pop-up blockern?
|
Yep.
You can do it maybe! ~
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
|
|
|
|
2010-03-26, 00:09
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Bytte iof nyligen till Firefox igen, men har inte märkt några problem. Förutom då att det är otroligt irriterande att den inte vill visa text som IE(någon som vet hur man får det exakt likadant?).
|
|
|
2010-03-26, 06:53
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bytte iof nyligen till Firefox igen, men har inte märkt några problem. Förutom då att det är otroligt irriterande att den inte vill visa text som IE(någon som vet hur man får det exakt likadant?).
|
Det är väl IE som hanterar text som de vill och Firefox följer standard som vanligt, 08-dude kanske har nån konspirationsteori om varför
|
|
|
|
2010-03-26, 12:04
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin
Det är väl IE som hanterar text som de vill och Firefox följer standard som vanligt, 08-dude kanske har nån konspirationsteori om varför 
|
Mycket möjligt att IE hanterar text som den vill, men om Firefox följer standard kan man ju förstå IE. I Firefox blir texten ibland överdrivet fetstilt, eller yttepytteliten, ibland presenteras båda fenomenen samtidigt och ibland växlar den plötsligt när man besöker en ny sida. Om IE bryter mot nån standard så gör den iaf det konsekvent, och får allt att se bra ut. Firefox är som en jättebra browser, fast med en kromosom för mycket.
|
|
|
2010-03-26, 12:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Mycket möjligt att IE hanterar text som den vill, men om Firefox följer standard kan man ju förstå IE. I Firefox blir texten ibland överdrivet fetstilt, eller yttepytteliten, ibland presenteras båda fenomenen samtidigt och ibland växlar den plötsligt när man besöker en ny sida. Om IE bryter mot nån standard så gör den iaf det konsekvent, och får allt att se bra ut. Firefox är som en jättebra browser, fast med en kromosom för mycket.
|
Många utvecklare testar och finjusterar väl bara sidan i IE och upptäcker därför inte att den renderas annorlunda i firefox.
|
|
|
2011-12-29, 16:01
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Vet inte om det var i samband med någon uppdatering, men sen ett tag tillbaka när jag öppnar random video (youtube, wimp eller vad som helst) i Firefox i fullskärmsläge, så hamnar Aktivitetsfältet framför videon låst liksom, med Adobe Flashplayer ikonen liggandes där. Har försökt att hitta någon inställning i Flash eller Firefox där man kan ändra det men hittar ingenting. IE har inte samma problem utan där går fullskärmsläget ovanpå Aktivitetsfältet precis som det ska göra.
Nån som vet what to do?
|
|
|
|
2011-12-29, 16:08
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Så hära liksom..
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:47.
|

|