Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-18, 00:55   #1
Poop
Registered User

Poops avatar

Reg.datum: Aug 2011
Tips/studier om hur man sover bättre.

jag sover dåligt, och de har sina bieffekter, te.x skola,träning,koncentrationen blir lidande. Skulle bli väldigt tacksam om de finns något speciellt man kan göra för bättre sömn.
Poop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 01:13   #2
Aight
Banned User

Reg.datum: Aug 2011
Jag brukar alltid gå ut och gå en runda på 20-40 minuter innan jag ska sova, lyssnar på lite soft musik, brukar även dra på en playlist när jag går och lägger mig som jag brukar somna till

edit: det bästa är att skapa rutiner som du följer sen kommer kroppen anpassa sig och gå efter.. ja.. rutin
Aight är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 01:16   #3
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Kolla så du inte snarkar, bra kudde/bäddmadrass/resårbotten, vädra varje dag så du får syre i rummet, kanske köpa några växter som ger syre även på natten? Sluta röka, Spela inte datorspel/eller nått annat hjärnstimulerande som får än att inte somna när man t.ex dygnar/lanar... (y)
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 01:17   #4
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Ligg inte och grubbla i sängen. Träna på att "koppla bort" huvudet. Lättare sagt än gjort, men lyckas du bli bättre på det så är mycket vunnet.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 03:20   #5
Supermicke
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
sägs magnesium kan vara bra för sömn, spikmatta brukar jag somna till ibland, sen ställer jag in så datorn stänger av efter typ 20mins automatisk så kan jag lyssna lugn musik på låg volym sen finns det fapfapfap som också fungerar ibland.
Supermicke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 06:17   #6
renad
Registered User

renads avatar

Reg.datum: Sep 2005
Tänkte skriva ett svar men kollade på klockan och insåg att jag inte var rätt person. Men tror mycket på rutiner och skippa tv /dator från sängen.

Sent from my LG-P500 using Tapatalk
renad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 10:35   #7
johanhej
Registered User

Reg.datum: Oct 2008
Jag har sedan många år tillbaka lidit av sömnproblem. Nu vet jag inte om våra problem är likadana, men jag har extremt svårt för att somna. Kan ligga ända in på morgonkvisten utan att kunna somna ibland.

Det som funkat på mig, har faktiskt varit att sluta ställa väckarklockan. Det största problemet har på sernare tid varit att jag känt mig stressad över att sova. Precis som du vet jag att en sömnlös natt kommer påverka mitt alldagliga liv, vilket gjort det hela värre.

Nu kanske inte detta funkar som en arbetande person, men som student går det utmärkt. Har varit på två-tre morgonföreläsningar under hela hösten, men det har lätt varit värt det för sömnen.
johanhej är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:22.