Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-30, 03:12   #1
steelgut
Registered User

Reg.datum: Oct 2008
viktminsning har resulterat i löshud, hjälp!

efter ha gått ner 15 kilo så har jag fått löshud på magen och brösten , finns de nån bra lösning på att bli av med löshuden? inte operation! tack på förhand!
steelgut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 04:06   #2
bustz0rz
Registered User

bustz0rzs avatar

Reg.datum: Feb 2006
En bra lösning är att låta tiden fixa det. Alltså kommer det med all säkerhet gå bort med tiden.

Om det inte gör det, är jag rädd att operation faktiskt är det enda alternativ. Tvivlar på det finns andra saker man kan göra.
bustz0rz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 07:00   #3
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Gå ner mer i vikt och ligg sedan runt kaloribalans ett tag.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 07:01   #4
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Har läst om flera på forumet som har fått operation gratis genom kommunen efter enorm viktminskning... Hör med nån dietist eller något! Hade jag gjort iallafall.
Fearstrike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 07:14   #5
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Har man "bara" tappat 15Kg lär det vara frågan om fett snarare än lös hud. Vad jag hört kan tomma fettceller också binda till sig vätska vilket säkert hjälper till att göra kroppen slapp och hängig. Mindre fett och mer muskler borde hursomhelst hjälpa.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 07:18   #6
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Har man "bara" tappat 15Kg lär det vara frågan om fett snarare än lös hud. Vad jag hört kan tomma fettceller också binda till sig vätska vilket säkert hjälper till att göra kroppen slapp och hängig. Mindre fett och mer muskler borde hursomhelst hjälpa.
Intressant, det har jag inte hört förut faktiskt. Är dock själv inte särskilt påläst. Men det var bra att veta! (Dietar bort massa fläsk själv.)
Fearstrike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 09:56   #7
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Kontaktade DEMO på Huddinge / Karolinska Universitetssjukhus

De brukar lätta på plånboken för sånt här
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 10:15   #8
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Reg.datum: Aug 2008
Som Yes skrev, ha lite tålamod. Med tiden blir huden bättre, det är inte gjort på 2-3 veckor, det tar sin tid. Håll ut!
Gammal 2008-10-30, 16:48   #9
Lefnart
Registered User

Lefnarts avatar

Reg.datum: Mar 2008
Jag ser på bilder av mig själv att det är väldigt stor skillnad på min hud vid samma vikt men med lång tid emellan. T ex en bild med 87kg i vikt ser mkt fastare ut än en på 87kg taget 1 år tidigare. Så det går sakta men säkert framåt(har gått ned 50kg). Har väl haft tur med huden med, även om man är lite slapp...
Lefnart är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 11:58   #10
Fatcan
Registered User

Fatcans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av steelgut Visa inlägg
efter ha gått ner 15 kilo så har jag fått löshud på magen och brösten , finns de nån bra lösning på att bli av med löshuden? inte operation! tack på förhand!

Vafan? Lös hud efter en viktnedgång på 15kg? Var du bara tjock då eller var du biffig men relativt mycket fett? Väger själv 97kg nu 3 månader in i bulken och har själv varit rädd för att man ska få lite lös hud sen...planerar att gå ned till 85 typ när det är dags att deffa.
Fatcan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 15:09   #11
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fatcan Visa inlägg
Vafan? Lös hud efter en viktnedgång på 15kg? Var du bara tjock då eller var du biffig men relativt mycket fett? Väger själv 97kg nu 3 månader in i bulken och har själv varit rädd för att man ska få lite lös hud sen...planerar att gå ned till 85 typ när det är dags att deffa.
Eventuell lös hud vid vikt nedgång är väldigt individuell. Generella råd är väl att gå ner i ett stadigt och ganska lugnt tempo, jag vet själv från min vikt nedgång att desto snabbare viktförlust, desto mer löshud.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 00:03   #12
under
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Fatcan Visa inlägg
Grejen är väl att det tar tid för tiden att sträckas ut också, och jag antar att du inte bulkat i flera år, så den huden som har utvidgats nu under din bulkning har inte hunnits töjas ut så mycket så det kommer gå enkelt för den att dra ihop sig igen, det är skillnad om man har varit överviktig hela livet.
under är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 13:19   #13
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Bump! Jag gick ner 45kilo från 115-70 för 2 år sedan ungefär, nu väger jag 75 och visst har den lösa huden dragit ihop sig mer o mer men det känns fortfarande som det är otroligt mycket kvar.... Finns det nånting man kan göra åt detta eller är operation det enda? Vill inte operera mig men jag vill inte gå runt med massa lös hud resten av livet för det ser i princip lika fult ut som massa extra kilon fett... Jag har för 2månader sen börjat styrketräna (ja helt galet suttit på detta forumet i 3år i princip och inte styrketränat förens nu). Och chansar på att huden lär bli bättre om jag får mer muskelmassa.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 13:24   #14
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Först har jag tänkt att det kanske bara är mer fett jag behöver gå ner men ja det lär det inte vara. På morgonen så ser det bra ut huden är rätt fast och så men typ på eftermiddagen efter jobbet så kan typ huden hänga över jeansen lixom.... Ser sådär snyggt ut. Som tur är har man ju kläder på sig iaf.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-24, 14:39   #15
liquid diamonds
Registered User

liquid diamondss avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Jag har för 2månader sen börjat styrketräna (ja helt galet suttit på detta forumet i 3år i princip och inte styrketränat förens nu). Och chansar på att huden lär bli bättre om jag får mer muskelmassa.
Precis, mer muskler är enda alternativet om operation är uteslutet. När du fyller på med muskler under den lösa huden kommer den att se tightare ut... tar ju dock tid att bygga muskler (lite synd att du inte styrketränande under viktminskningen så klart, men bättre sent än aldrig ).

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:36.