Citat:
Ursprungligen postat av Crocker
Man märker ingen skillnad mellan att äta flera mål, kontra 1 mastodontmål. Såklart skillnad i anabolism/katabolism, men i dagsläget vet man inte vilket som är bäst.
Kolla på Martin Berkhan te.x, han säger sig ju inte ha ätit något annat än PF(8h ätfönster, 16h fasta) de sista 5 åren(?).
|
okej, ska ta och läsa där om det.
Varför jag frågar är för att man ofta hör att det är bäst att lägga störe del av matintaget efter träning. Därför blev jag nyfiken på det hela.
Finns det inga riktlinjer på hur mycket kroppen behöver efter träning för att vara optimalt?
jag tränar 16.00, tar eaa direkt efter, äter ca 1,30 min efter, då blir det 250 g kyckling, 100 g pasta sallad å avokado å keso. runt 50 till 60 g protein, å pastan blir ca 70-80 g kolhydrater. Sen 2-3 timmar efter middagen blir det 250 g kvarg.
Då var jag intresserad av hur det skulle påverka träning å resultat ifall man tex flyttar hela frukosten till middagen, då blir det ytterligare 250 g kvarg + 2 ägg och vassle drink. Blir ju helt galet mkt protein på kvällen blir ju ca 150 g protein efter träning.
Menar att de borde ju finnas den gräns=)