Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-19, 02:42   #1
Loftby
Registered User

Loftbys avatar

Reg.datum: Oct 2007
Bänkpress

Namn:Alexander Loftby
Ålder:86:a
Vikt:104-107 tävlar i klass 110
Klubb:Sundbybergs TK

Kan väl börja tala om vem man är.
Kommer från Östersund men flyttade till Stockholm för ett antal år sedan. Började träna SL för lite mer än tre år sedan men kunde inte fortsätta med böjen och marken pga min f-bannade rygg som alltid krånglar. Därför satsar jag bara på bänken och skiter i det andra.

Tänkte börja skriva upp träningen här och se vad man får för respons.
Loftby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-19, 02:49   #2
Loftby
Registered User

Loftbys avatar

18 Maj

Fastän det är dagen efter tävling körde jag på ganska hårt. Räknar inte tävlingen som någon direkt träning utan började om programmet igår.

Bänkpress
8x8 122,5

Sällan jag kör så här många set och rep så jag vet inte om det var det men började känna i axeln så jag sköt in armbågarna ganska mycket. Då kändes det inget.
Gammal 2008-05-19, 03:01   #3
Loftby
Registered User

Loftbys avatar

18 Maj

Skulle ändra men tydligen finns det en 3min gräns så jag får göra ett tillägg istället.

Om man ska nämna något om tävlingen är det ju att jag hatar att behöva stressa på sig grejerna och behöva lyfta med skiten sittandes helt åt helvete. Allt var kaos och alla hade fullt upp med sig själva så jag fick inte riktigt på mig den ordentligt. Första lyftet var katastrof. Allt var snett och kändes skit. Fastän man inte riktigt kan säga att man gjort en vikt man bara gjort på träning ger det ju ändå ett hum och med det i baktanke är jag absolut inte nöjd.

Nu blir det mycket träning med material. Det är en sak som är säker. Stabiliteten med tröja behöver förbättras avsevärt. Den har blivit bättre men ska bli bättre än så.
Gammal 2008-05-20, 01:17   #4
Loftby
Registered User

Loftbys avatar

Pb för tillfället:
På tävling i bänk med tröja:210kg. Fanns en hel del kvar men...
Utan tröja har jag inte maxat på ett tag men det borde ligga runt 180kg med stopp.

Kan ju dra upp böjen och marken också bara för skojs skull :P
Böjen utan något 170kg tror jag
Marken tror jag ligger på ungeför samma
Gammal 2008-05-20, 07:53   #5
Mapa
Herrmapa

Mapas avatar

Reg.datum: Oct 2006
tråkigt med ryggen, men bänken grym!
Gammal 2008-05-20, 10:27   #6
Loftby
Registered User

Loftbys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
tråkigt med ryggen, men bänken grym!
Tackar tackar. Jo, det är förjävligt. Knaprar voltaren för att palla vissa gånger. Gått till sjukgymnaster som bara tittar och säger att jag lyft sönder ryggen fastän det startade innan jag började träna och vägde 25kg mindre.
Då känner man ju inte direkt något förtroende och vill fortsätta.
Skulle ju varit fint om man hittade en duktig. Skulle varit roligt att kunna börja träna SL utan att ha ont i ryggen. Så som det är idag är det inte att tänka på.
Gammal 2008-05-20, 10:29   #7
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Välkommen hit! Skönt med fler STK-lyftare på forumet.
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-20, 10:34   #8
champion
Lever i en dröm

champions avatar

Reg.datum: Dec 2003
Fan vad trist med ryggen. Hoppas det fixar sig. Känns det inte när du kör bänk?
Kör på och hoppas ryggen fixar sig snart
champion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-20, 10:49   #9
Loftby
Registered User

Loftbys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Välkommen hit! Skönt med fler STK-lyftare på forumet.
Ja, det va nån norrlänningswannabe som var ned som nämnde det här stället så jag tänkte testa :P
Citat:
Ursprungligen postat av champion Visa inlägg
Fan vad trist med ryggen. Hoppas det fixar sig. Känns det inte när du kör bänk?
Kör på och hoppas ryggen fixar sig snart
Jo, ibland känns det. Om jag svankar max och kör tungt kan jag få värk. Det brukar inte vara så farligt men om jag maxar med tröjan har det hänt att jag sträckt mig och då är det inte roligt. När ryggen är trött tex om jag kört mark (gör det ibland men j-vligt lätt) händer det att jag får hugg i ryggen som inte är så trevliga. Ska söka upp en kunnig sjukgymnast som INTE är nyubildad, som den förra var, och som utan tvivel vet vad han/hon snackar om och lyssnar på vad man säger. Har röntgat ryggen så jag vet att det inte finns några skelett/kotskador i alla fall. Det sitter med största sannolikhet muskulärt så det borde ju gå att fixa.
Gammal 2008-05-20, 11:29   #10
O.W.
OLW ?

O.W.s avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Loftby Visa inlägg
Ja, det va nån norrlänningswannabe som var ned som nämnde det här stället så jag tänkte testa :P

Jo, ibland känns det. Om jag svankar max och kör tungt kan jag få värk. Det brukar inte vara så farligt men om jag maxar med tröjan har det hänt att jag sträckt mig och då är det inte roligt. När ryggen är trött tex om jag kört mark (gör det ibland men j-vligt lätt) händer det att jag får hugg i ryggen som inte är så trevliga. Ska söka upp en kunnig sjukgymnast som INTE är nyubildad, som den förra var, och som utan tvivel vet vad han/hon snackar om och lyssnar på vad man säger. Har röntgat ryggen så jag vet att det inte finns några skelett/kotskador i alla fall. Det sitter med största sannolikhet muskulärt så det borde ju gå att fixa.
Haha norrläningswannabe, du får hoppas inte din trevliga norrlänningsflickvän ser detta. Du borde förövrigt få henna att börja träna.

Angående ryggen får du väl söka upp någon annan. Om de har röntgat och inte hittat något så är det väl bra ifall det är muskulärt borde vara lättara att lösa(?). Har du gjort magnetröntgen också?

Har du sett lapparna på STK som Kiropraktorhögskolan satt upp? Titta på dem och ring dit. Även fast de är i slutet på sin utbildning kanske de kan komma på något och de har ju en erfarenhandledare också som tittar på alla. Du förlorar inget på det.
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-20, 12:19   #11
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Välkommen. Men, tränar du?
Gammal 2008-05-20, 15:38   #12
Loftby
Registered User

Loftbys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Olof Wiklund Visa inlägg
Haha norrläningswannabe, du får hoppas inte din trevliga norrlänningsflickvän ser detta. Du borde förövrigt få henna att börja träna.

Angående ryggen får du väl söka upp någon annan. Om de har röntgat och inte hittat något så är det väl bra ifall det är muskulärt borde vara lättara att lösa(?). Har du gjort magnetröntgen också?

Har du sett lapparna på STK som Kiropraktorhögskolan satt upp? Titta på dem och ring dit. Även fast de är i slutet på sin utbildning kanske de kan komma på något och de har ju en erfarenhandledare också som tittar på alla. Du förlorar inget på det.
Heh, jag är själv norrlänning så du missförstod kanske.
Det är klart han är wannabe ;P
Ja, vi tränar tillsammans på vasalundshallen någon gång i veckan. Det är gratis där tack vare jobbet. Nej, jag har bara gjort en slätröntgen och där syntes inget. Ja, jag har sett lapparna men inte tänkt på det bara. Får ta och ringa dit och se om de kan hjälpa.
Gammal 2008-05-20, 17:51   #13
KRILLE!
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
wannabe pffft!

KRILLE! är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-21, 20:39   #14
Loftby
Registered User

Loftbys avatar

Tisdag 20 Maj
Först körde jag triceps. Efter det blev det ett core-pass med mage och rygg i en halvtimme. Det sista var sjukt jobbigt. Magen är väl inte riktigt det som är bäst tränat :P

Onsdag 21 Maj

Bänkpress:
Skulle kört 1x8 på 150kg idag men gymet stängde tidigare så jag hann bara med 5st. Det var ganska lätt och jag hade nog kunnat lägga på lite mer och ändå orkat 8st 1or.
Gammal 2008-05-21, 22:02   #15
O.W.
OLW ?

O.W.s avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Loftby Visa inlägg

Onsdag 21 Maj

Bänkpress:
Skulle kört 1x8 på 150kg idag men gymet stängde tidigare så jag hann bara med 5st. Det var ganska lätt och jag hade nog kunnat lägga på lite mer och ändå orkat 8st 1or.
Haha det stängde inte tidigare det var du som kom tjugo i nio och inte han
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyP;
"Styrkelyft är viktigare än Julen"
O.W. är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:37.