Citat:
Ursprungligen postat av hallar
Hej,
Jag har nattveckor ibland och insett att det är viktigt att man lägger upp det rätt.
Hur är din sovmiljö när du kommer hem? Kan du sova ostört? Mörklagt? Barn som låter?
Kan du inte beskriva i detalj hur du gör nu och hur du gör när du vänder dygnet.
|
Alla dagar förutom måndag kan jag sova hyffsat ostört. Visst, det låter lite grann men jag har dörren stängd så det borde inte störa. Har köpt mörkläggningsgardiner så att det ska vara mörkt i sovrummet.
Jag är hemma ca 06.15 och brukar vara i säng kring 06.40. Om jag har tagit mina propavan så brukar jag förhoppningsvis somna hyffsat fort men långt ifrån alltid. Har jag inte tagit tabletterna får jag ligga vaken en timme minst, oftast två. När jag väl somnar så sover jag oftast inte längre än fyra till fem timmar. Tidigare har jag alltid tagit en tupplur i en till två timmar kring sex-tiden. Sen far jag och jobbar varannan vecka klockan 20.00 och varannan vecka 21.00 fram till 06.00. Nu i slutet på veckan så tänkte jag prova sluta ta tuppluren och istället vara trött på jobbet för att se ifall det gick bättre.. men då gick jag och fick feber. Mest troligt för att jag sover så himla dåligt.
Måndagar är lite mer komplicerade. Då jobbar tjejen från 08.00-14.00 så då måste jag vara vaken med våran dotter tills hon kommer från jobbet och sen gå och lägga mig fram tills att jag ska och jobba.
Detaljerat nog eller har jag missat något? =)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk