Tjej, 24 år, 160cm och 58 kg.
Bakgrund: I princip helt stillasittande och 68 kg för 3 år sedan -> upptäckte gymmet på skolan och började hänga där utan att egentligen veta vad jag höll på med -> intresset ökade och jag började läsa på allt jag kom över om träning och försökte efter bästa förmåga omvandla mina nyfunna teorikunskaper till praktik och så har det rullat på. Men någonstans mitt i allt blev det för mycket och jag har nu insett att jag lidit av bulimi de senaste 3 åren. Jag är på nu på bättringsvägar och har berättat om det för mina vänner samt insett att jag inte går upp 20 kg av att äta mat tills jag blir nöjd eller godis nån gång då och då.
Dagsläget: Har tagit ett break från styrketräningen under sommaren, men har cyklat 10-12 mil/v (från o till jobbet) o sprungit ett par ggr/v. Jag har inte fokuserat lika mycket som tidigare på maten undan ätit det som serverats och det har varit otroligt skönt och nyttigt för mig. Har nu kommit igång med träningen sedan ett par veckor tillbax och denna termin kommer det bli gym 3-4 ggr/v och spinning 1-2 ggr/v. Jag kommer inte räkna hur mycket jag stoppar i mig utan kommer äta tills jag känner mig nöjd, men göra eventuella justeringar om jag lägger på mig för mycket/för lite.
Mål: Prio 1: Må bra o fortsätta ha övertaget om min ätstörning. Prio 2: Större o starkare muskler (så klart!

)