Den här journalen är till för att lättare hålla koll på progression med ett nytt träningsschema som går ut på att ha två lättare pass och två svintunga pass istället för ambitionen att sätta PB varje pass.
Mån Pass A Lätt
Tis Pass B Lätt
Ons Vila
Tors Pass A PB-försök
Fre Pass B PB-försök
Lör Vila
Sön Vila
Hehe ja, vadå? Det är från dagsformstråden. Är jag snygg
Tänkte bara att du ser galet vältränad ut redan, så jag tyckte det var lite konstigt att du känner att du måste experimenterar med nya upplägg. Du borde veta vad som funkar, menar jag. :P
Tänkte bara att du ser galet vältränad ut redan, så jag tyckte det var lite konstigt att du känner att du måste experimenterar med nya upplägg. Du borde veta vad som funkar, menar jag. :P
Hehe tack sla du ha. Jag har harvat på samma jädra vikter i alla dessa år och det är inte kul för så himla stark är jag inte. Och jag tror det beror på att jag aldrig låtot kroppen återhämta sig. Varje, precis varje pass har varit jakt på att öka. Utom en kort period för några månader sen då jag av en slump körde med något som liknar det ovan, alltså mer rehab ena passet, tungt nästa.
Därför hoppas jag jag kommit nåt på spåren efter 7 år.
Det verkar fortfarande inte vara själva belastningen som är problemet så jag bestämde mig för att se om jag kan göra något åt maten. Äta 25 gram mer fett och 50 gram mindre kolhydrater som riktlinje.
Sedan googlade jag av en händelse om en lämplig uppvärmning för styrketräning. Visade sig att jag gjort ungefär hälften så mycket uppvärmning som man borde under alla mina år. Detta skulle också påverka återhämtningen enligt artikeln, som var allmän bro:ig.
Men då det knappt tar längre tid så ska jag prova en annorlunda uppvärmningsrutin med lika många set, dubbelt så många repetitioner och mindre stegringar i vikt för att ta mig till arbetsvikt. Hoppas på resultat.