2012-12-15, 01:04
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2012
|
Hjälp mig att få en sexig jävla kropp
Jag är ny inom träningsvärlden. Tjej på ca 170 Cm och vikt 55 kg. Vill Minska mitt fett procent och definiera mina muskler. Tränar styrka 5-6 gånger per vecka och cardio 20-30 min efter 3-4 ggr per vecka (maskinen visar att jag bara bränner ca 200 på 20 min så kör inte fort direkt). Nedre delen av magen vill jag få bort fettet och även lår. Hur skulle detta schema funka? Åsikter? Ska jag äta mer fett? Skippa kolhydrater efter träningen förutom bananen?
Frukost
Mandarin (äter knappt c-vitamin annars)
Lunch
30 g proteinshake
1 kokt ägg
Grönsaker (ibland keso/bönor)
Mellis
250 g kvarg
Banan
Direkt efter träning
30 g vassle protte
Banan
20-30 min efteråt*
50 g linser/bönor (finns även olivolja här i , vet dock inte hur mycket)
10 g sötmandlar/cashewnötter
Kycklingklubba
1 fullkornsknäcke
Omelett på 1 halv dl äggvita + 2 hela ägg
1 matsked olivolja
15 g ost
100 g morötter
Ca 121 g protein
53 g fett
101 g kolhydrater
Ca 1300-1400 kcal
Vad ska ändras?? Synpunkter??
|
|
|
2012-12-15, 01:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Du gör det rätt komplicerat, ligg på ett underskott och ät rätt högt med protein. Proteinet ser bra ut dock vid en snabb anblick, trivs du när du äter enligt det här schemat?
|
|
|
2012-12-15, 01:12
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
Du gör det rätt komplicerat, ligg på ett underskott och ät rätt högt med protein. Proteinet ser bra ut dock vid en snabb anblick, trivs du när du äter enligt det här schemat?
|
Vet att proteinet ska vara högt, felet jag gjorde innan var för lågt fett så har försökt ändra det.. Det funkar väl bra, Blir sällan hungrig.
|
|
|
2012-12-15, 01:16
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av mallis
Vet att proteinet ska vara högt, felet jag gjorde innan var för lågt fett så har försökt ändra det.. Det funkar väl bra, Blir sällan hungrig.
|
Okej bra, så länge du mår bra är det bra. Ser annars inget tokigt med ditt upplägg, är dock inte allt för rutinerad. Någon annan kan ha vettigare saker att säga.
|
|
|
2012-12-15, 01:18
|
|
Godisgris
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
|
Skulle jag vara du skulle jag inte satsa på att gå ner ännu mer i vikt utan satsa på att iaf ligga på balans eller t.om överskott för att bygga muskelmassa.
|
|
|
2012-12-15, 01:25
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av nitz
Skulle jag vara du skulle jag inte satsa på att gå ner ännu mer i vikt utan satsa på att iaf ligga på balans eller t.om överskott för att bygga muskelmassa.
|
Det går inte.. Har för fet mage och ben... Dom blir ju fetare så fort jag bara äter lite... Men känns ändå bra att du säger så slipper jag ha ångest när jag äter över min kalorigräns (brukar det på helger ibland)
Senast redigerad av mallis den 2012-12-15 klockan 01:27.
|
|
|
2012-12-15, 01:29
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Det går inte.. Har för fet mage och ben... Dom blir ju fetare så fort jag bara äter lite... Men känns ändå bra att du säger så slipper jag ha ångest när jag äter över min kalorigräns (brukar det på helger ibland)
|
Du får nog backa upp det påståendet med en bild annars påstår jag att du har en förvrängd verklighetsbild och snarare bör uppsöka en psykolog än att träna.
55 kg på 170 cm är väldigt lite.
|
|
|
2012-12-15, 01:32
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2011
|
Magen töjs ut när du äter om du inte visste det ;D..och du kanske behåller vatten lätt (om du förstår hur jag menar) så du ser lite "fetare ut" vilket jag knappast tror att du är, alltså fet.
|
|
|
2012-12-15, 01:37
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Du får nog backa upp det påståendet med en bild annars påstår jag att du har en förvrängd verklighetsbild och snarare bör uppsöka en psykolog än att träna.
55 kg på 170 cm är väldigt lite.
|
Är smal men har inte den där perfekta smala magen. Får liksom ett veck på
Magen när jag sätter mig...
Citat:
Ursprungligen postat av älskarcola
Magen töjs ut när du äter om du inte visste det ;D..och du kanske behåller vatten lätt (om du förstår hur jag menar) så du ser lite "fetare ut" vilket jag knappast tror att du är, alltså fet.
|
Jag vet... Kan man på nåt sätt bli av med det? Alltså behålla vatten lätt
|
|
|
2012-12-15, 01:40
|
|
Banned User
|
Citat:
Är smal men har inte den där perfekta smala magen. Får liksom ett veck på
Magen när jag sätter mig...
Jag vet... Kan man på nåt sätt bli av med det? Alltså behålla vatten lätt
|
Och det väcket på magen får du inte bort utan att operera in en stålplatta som gör det omöjligt att böja sig frammåt.
|
|
|
2012-12-15, 01:44
|
|
Banned User
|
Citat:
Och det väcket på magen får du inte bort utan att operera in en stålplatta som gör det omöjligt att böja sig frammåt.
|
Sådär kan jag ta på
Min mage http://iform.se/files/bonnier-ifo/im...x250/delle.jpg
Så ja smalare magen kan jag få om jag bantar
|
|
|
2012-12-15, 01:48
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Ja, och vill du inte kunna göra så behöver du gå upp i vikt och bygga muskler. Inte gå ner i vikt. Det är inte fett, det är skinn.
Så antingen går du upp i vikt och bygger muskler, opererar in en stålplatta eller uppsöker en psykolog för att bli nöjd med dig själv.
|
|
|
2012-12-15, 01:56
|
|
Banned User
|
Citat:
Ja, och vill du inte kunna göra så behöver du gå upp i vikt och bygga muskler. Inte gå ner i vikt. Det är inte fett, det är skinn.
Så antingen går du upp i vikt och bygger muskler, opererar in en stålplatta eller uppsöker en psykolog för att bli nöjd med dig själv.
|
Alla fitness modeller äter ju bara ca 1400 kcal?? Vill bygga muskler jo .. Sen är det visst fett?!
Jag låg på kaloribalans/överskott förut och blev bara tjockare...
|
|
|
2012-12-15, 02:03
|
|
Banned User
|
Citat:
Alla fitness modeller äter ju bara ca 1400 kcal?? Vill bygga muskler jo .. Sen är det visst fett?!
Jag låg på kaloribalans/överskott förut och blev bara tjockare...
|
Bygga muskler gör du genom att ligga på ett kaloriöverskott. Du bygger i regel inte muskler och går ner i fett samtidigt. Och nej, fitnessmodeller äter inte 1400kcal och bilden du länkade till är inte fett, det är skinn.
Senast redigerad av sumialic den 2012-12-15 klockan 02:09.
|
|
|
2012-12-15, 02:15
|
|
Banned User
|
Jag kan också göra så med min mage och den ser ut såhär: http://oi49.tinypic.com/69hl6p.jpg
Tycker du jag har mycket fett?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:25.
|

|