Tjena!
Har varit aktiv tränande tidigare, men det lades på is p.g.a axelskada och har gått upp en hel del i vikt sen jag slutade träna förra våren.
Behöver nu tappa runt 10kg till sommarn för att kunna baxa ner mig i skinnstället till hojen

det är en stor motivation för min del!
Jag har tänkt att byta ut en del måltider mot måltidsersättningar och stoppa i mig käk när det blir för tungt med pulverdiet.
Har bra koll på kost, men portionerna har blivit lite större sedan jag slutade träna och är medveten om hur viktminskning fungerar. Lyckades gå ner ca 20 kg med hjälp av VLCD som kickstart och sedan omläggning av kosten.
På jobbet finns det ett sprillans löpband tillgängligt och mitt första mål är att greja 5km på en halvtimme.
I mitt fall är det mer av en bantning än en deff, men känner att magen börjar hamna i vägen i vardagen, men nu kanske jag väckt ert intresse när jag skrev deff
Har använt apparna från dumbell tidigare (matdagbok och träingsdagbok) samt Shapeup appen.
Något nytt måste väl ha utvecklats?
finns det någon Beach 2013 eller deffapp tillgänglig idag?
Vill kunna göra dagliga vägningar, gärna morgon och kväll för att kunna föra statistik.
Vill gärna kunna göra dagliga mätningar oxå, vader, lår, midja, bröst, rumpa, armar och nacke för att kunna föra även mer statistik.
Finns något sådant tillgängligt i dagsläget?
Flika gärna in med andra tips och motivation!
Med vänlig hälsning, Claes