Slutsats: Använder Matdagbok (Dumbbell) så länge. Det funkar faktiskt ok.
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Ok jag förstår problematiken. Är det verkligen så noga att räkna kalorier 24/7 då? Du kan ju lära dig uppskatta vikter på de livsmedel du äter ofta. 1dl havregryn ca 40g, 1 ägg i normalstorlek 55-60g, 1 banan ungefär 100g och så vidare.
|
Ja, det är noga, i alla fall i början av dieten, för jag är en mästare på att lura mig själv. Lite här, lite där, och ett konstant ökande av portioner. Verkar som att jag får lära mig att komma ihåg en del siffror.
Citat:
Ursprungligen postat av daloatf
Regga dig på shapeupclub , de kommer att komma ut med en android klient inom kort
|
Gjort. Plastig sida, det där, men det verkar väldigt proffsig.
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Nej, men du får väl utgå ifrån en medelvikt då. "Ett ägg" för programmet är ju lika mycket en gissning om inte mer än vad det blir för dig då du faktiskt kan uppskatta vad t.ex. ett ägg väger.
De ggr du inte har våg med dig kommer det inte bli exakt, oavsett hur häftigt program du har.
|
Nej, det är mycket mer än gissning för mig om jag inte har något att jämföra med. I programmet antar jag att någon någongång i alla fall vägt åtminstone ett ägg för värdet.
Stod med en portion ugnspannkaka härom dagen och visste inte om den vägde 100 eller 300 gram. (Jag har "pedagogiska måltider" på jobbet.)
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekopp
Myfitnesspal = win
Använder det dagligen, grymmt bra IMO!
Edit: missa delen med svenska rätter osv, vet inte ifall det Finns etc. Men jag har inte hittat någon matvara som inte Finns med där. Och du kan scanna streckoden på matvaran så hittar den näringsvärdet för den Varan automagiskt etc! Bor dock I England så vet inte hur det funkar I sverige
|
Den verkar skitbra för England/Amerika i alla fall. Får se hur lång tid det tar för att streckkodsmagiken skall komma hit.