2012-09-08, 19:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
En enkel biljett från trasigheten, Rabiats dagbok
Jag tänker vara brutalt ärlig; jag är i sämre form än jag tror någon av er sett i en dagbokstråd här (förutom "Så här såg jag ut för fyra år sedan, nu är jag så här vrålsnygg"). Jag har, tror jag, riktigt bra förutsättningar för kanonform, men jag har inte rest mig ur datorstolen i onödan på ungefär 18 år.
Jag är 33 år gammal och 188cm lång. Jag har framåtroterade axlar, framåtlutande bäcken, "sköldpaddshuvud" (dvs något framåtlutat) och rätt rejält med bukfett. Jag röker ett paket om dagen, men det upphör den 22a september, som blir min första rökfria dag.
Jag vägde i februari 102kg när någon lyckades fånga mig på bild. Jag är som så många andra kameraskygg, så det var en bedrift, och lite tur, för jag hade verkligen inte tidigare sett exakt hur jag såg ut. Det blev startskottet för en, faktiskt, ganska enkel bantning ner till 85kg. Jag hade 80kg som målvikt, men när jag väl var nere på 85kg såg jag hur dålig min hållning var och kände hur dålig rörlighet jag hade. Min mage är fortfarande oproportionerligt stor.
Nu är jag här.
Jag kör SL5x5 för att bygga upp en bra grundstyrka och jag gjort det i snart en månad. Jag gjorde pass 12 i förrgår med 47.5 i böj, 32.5 i axelpress och 65kg marklyft, och har hittills inte misslyckats med något set. Det är jag förvånad över.
Jag har också börjat träna Krav Maga, även om jag bara hunnit med två pass. Första passet var total död och förödelse för mig; jag hade aldrig trott att det skulle vara så otroligt pulshöjande, och i slutet av passet flimrade det framför ögonen på mig och jag fick sätta mig och andas fem minuter. Det andra passet var ännu hårdare (jag frågade alla som var med vad dom tyckte, och det var koncensus), men jag orkade med det utan vila. Det är jag både förvånad och jävligt stolt över.
Här är min tanke att jag ska posta rapporter efter både styrketräning och Krav Maga för att förhoppningsvis bli lite påhejad, och jag hoppas på att jag ska våga lägga upp några bilder också men det vet jag ärligt talat inte om jag kommer kunna tvinga mig till då både mitt självförtroende och min självbild är totalt shot to hell.
Iaf; i morgon blir det pass 13 (jag lyfter tis,tor,sön) på gymmet med hett efterlängtade 50kg i knäböj. Jag har tidigare kört low-bar, men med min alldeles vansinnigt dåliga rörlighet i axlarna har jag fått vansinnesont i vänster underarm, och kommer i morgon ge mig på high bar. Ska bli intressant att se om jag får upp 50kg när jag precis byter form. Det blir troligtvis också 5x5 på mage och kanske stiff-legged deadlifts i förhoppningen att det ska hjälpa mig räta upp mitt bäcken och ryggrad.
Just nu sitter jag och kollar på bilderna jag tog efter första träningspasset och försöker övertala mig själv till att lägga upp dom, men vi får väl se...
Så, tills i morgon!
|
|
|
2012-09-08, 19:32
|
|
Transformation in progress
Reg.datum: Apr 2008
|
Lycka till!  Det kommer att bli bra ska du se. Motivationen är ju det viktigaste
|
|
|
2012-09-09, 08:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2012
|
Lycka till, bra att du tar hand om dig
|
|
|
2012-09-09, 09:43
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Du verkar ju redan ha kommit en bra bit på vägen.
Krav Maga verkar kul.
|
|
|
2012-09-09, 13:06
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Du verkar ju redan ha kommit en bra bit på vägen.
Krav Maga verkar kul.
|
Det är GRYMT kul! Dessutom är alla skitsvettiga, glada och ser livsfarliga ut, och det finns inte mycket som är bättre än en tjej som ler farligt över tandskyddet
|
|
|
2012-09-09, 13:09
|
|
Registered User
|
Haha, weird. Jag har också nyss börjat med SL 5x5 och tränar krav maga. Vart bor du? :P
|
|
|
2012-09-09, 13:16
|
|
Registered User
|
Bra pass idag! Jag har börjat äta otroligt mycket mer efter lite råd härifrån, och jag tror det beror mycket på det. Jag la på vikt på alla övningar, och ändå kändes det lättare än sist.
Idag gjorde jag första knäböjen med hög stång, och trots att det kändes att hamsen var med mindre än tidigare, och glutesen mer, gick det väldigt lätt när man slapp tänka så mycket på armarna och bända stången på plats.
Jag gjorde ett försök med stiff-legged deadlifts också, vilket jag hoppas ska hjälpa min bäckenrotation, men antingen gjorde jag fel eller så var jag för trött i ryggen efter knäböj och rodd...
Knäböj
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5
50kg x 5
Bänkpress
35kg x 5
35kg x 5
35kg x 5
35kg x 5
35kg x 5
Pendlay rodd
30kg x 5
35kg x 5
45kg x 5
45kg x 5
45kg x 5
45kg x 5
45kg x 5
Stiff-legged deadlift
45kg x 5
Stärkt av att allt gick så lätt tror jag att jag kommer lägga upp lite bilder senare. Kanske.
|
|
|
2012-09-09, 13:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kurapika
Haha, weird. Jag har också nyss börjat med SL 5x5 och tränar krav maga. Vart bor du? :P
|
Hässelby, Stockholm
|
|
|
2012-09-09, 14:28
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiat
Hässelby, Stockholm 
|
Jaha, började det nyss en tjej som heter Mirja hos er?
|
|
|
2012-09-09, 14:48
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kurapika
Jaha, började det nyss en tjej som heter Mirja hos er?
|
Hm, jag vet faktiskt inte, jag har inte lärt mig namnen på så många än. Tränar hon på Krav Maga Center? Hur ser hon ut?
|
|
|
2012-09-09, 16:42
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Träna hårt och ät bra så kommer du komma långt. Du blir bara deppig av att sitta och peta i dig
|
|
|
2012-09-09, 16:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Träna hårt och ät bra så kommer du komma långt. Du blir bara deppig av att sitta och peta i dig 
|
Yes, idag blir det lite mer än 2800 kcal vilket är mitt mål närmsta månaden. Har jag inte gått upp ett kilo då ska jag öka på en del.
|
|
|
2012-09-09, 20:09
|
|
Registered User
|
Nu börjar dagen lida mot sitt slut. Jag är otroligt dålig på att sova, men nu är jag verkligen HELT slut.
I morgon blir det Krav Maga, och det känns definitivt som det får bli extra kolhydrater i morgon... Tur att jag har en halv påse vingummin kvar i bilen
|
|
|
2012-09-10, 05:35
|
|
Registered User
|
Det var ju ingen vidare mening med att komma i säng i bra tid igår; jag har precis börjat ta en medicin för att sluta röka och en vanlig biverkning är sömnproblem. Så ja, med lite tur har jag fått 4-5 timmars sömn i natt.
Jag drömde förresten att det var en stor svart/orange spindel i sängen, vaknade och bäddade frenetiskt ur hela sängen för att hitta den. Sen kom jag på att det var en dröm...
Nåja, jobb hela dagen, sen Krav Maga-träning på <5h sömn, det kommer ju gå strålande...
|
|
|
2012-09-10, 08:52
|
|
Registered User
|
Det slog mig just att igår blåste jag förbi vikter som var jobbiga för en vecka sedan på uppvärmningen, utan längre set-vila än tiden det tog att lägga på mer vikt. Det här funkar ju!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:09.
|

|