Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-03, 09:40   #1
Mattelu
Registered User

Reg.datum: Apr 2010
Hur mycket har jag kvar? (bild)

Hej kolozzeum, för snart ett år sedan så startade jag en tråd här där jag berättade om att jag skulle starta en deff.

Innan viktnedgången
Vikt: 84kg
Längd: 160cm

Nu
Ålder: 16
vikt: 63kg
längd: 170< cm
Navel till navel mått: 83-82cm

just nu tränar jag boxning 3-5 ggr i veckan och går på gym vissa andra dagar.

nu är väl bara frågan, ungefär hur mycket har jag kvar tror ni att tappa innan man har det där såväl önskade rippade 6-packet ;D

tyvärr så har jag ingen "före" bild =/

IMG_0468.jpg

Senast redigerad av Mattelu den 2011-04-03 klockan 09:44.
Mattelu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 09:54   #2
limenka
OLare

limenkas avatar

Reg.datum: Oct 2009
Du verkar vara ganska tanig redan. Muskler skulle ge dig mycket mer än viktförlust. Bra jobbat dock med en så stabil viktnedgång.
Gammal 2011-04-03, 10:09   #3
clappen
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Inte många kilo till som måste skalas av för att bli slim/rippad.
clappen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 10:12   #4
Joe Hardgainer
Registered User

Joe Hardgainers avatar

Reg.datum: Aug 2009
Skulle säga minst fem kilo till. Beroende på hur hård du vill bli.

Journal
Joe Hardgainer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 10:18   #5
Inge Enveten
Registered User

Inge Envetens avatar

Reg.datum: Mar 2008
Ett par kilo till kan du går ner men jag tvivlar på att detta kommer att göra jättemycket för att framhäva din magmuskulatur. Det som ser ut att vara bristande är själva magmusklerna.
Inge Enveten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 10:21   #6
Mattelu
Registered User

Limenka: så du tycker att jag borde bulka eller något liknande?

Joe:okej tack för svaret =) 5 kilo till känns som om det kommer bli tufft men får väl försöka =)
Gammal 2011-04-03, 10:22   #7
Mattelu
Registered User

Rocky: okej, så jag får helt enkelt sitta och slita med sit-ups varje dag eller? =) vill ju gärna vara klar tills sommaren.
Gammal 2011-04-03, 10:23   #8
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelu Visa inlägg
Joe:okej tack för svaret =) 5 kilo till känns som om det kommer bli tufft men får väl försöka =)
Om du gör det kommer du bli hård men samtidigt väldigt mager. Frågan är om det kommer vara snyggt. I din egen spegelbild kanske du ser ett schysst sexpack och separeringar på bröstmusklerna etc. men frågan är om det är värt det. I gemene mans ögon har du ju redan en bra fysik och är du bara 16 tycker i alla fall jag att du ska börja bygga igen.

Fråga dig själv vad som är värt mest, en tanig men hård kropp eller mer muskler när du har drömförutsättningar för det. Själv gjorde jag den sämsta möjliga prioriteringen och får ta skiten av det idag.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 10:25   #9
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Jag skulle stannat på samma vikt och mosat magen med frontböj, crunches, boxercize (det kanske du kör som boxare, typ boxningsträning fast utan att man slår varandra, haha), 3-4 gånger i veckan.
Gammal 2011-04-03, 10:29   #10
Mattelu
Registered User

Eddie: hmm.. jag skulle nog villja bygga men med måtta eller vad man ska säga, så man får se rippad ut även i sommar sen under vintern så kan man ta en chansning och bygga som fan. skulle du kunna rekommendera nått speciellt jag kan göra eller vad jag ska använda för kosttillskott osv, tack på förhand =)

Rikard: haha aa som boxare så kör jag troligtvis nån sorts boxercize ;D vad är frontböj? (A)
Gammal 2011-04-03, 10:36   #11
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelu Visa inlägg
Eddie: hmm.. jag skulle nog villja bygga men med måtta eller vad man ska säga, så man får se rippad ut även i sommar sen under vintern så kan man ta en chansning och bygga som fan. skulle du kunna rekommendera nått speciellt jag kan göra eller vad jag ska använda för kosttillskott osv, tack på förhand =)

Rikard: haha aa som boxare så kör jag troligtvis nån sorts boxercize ;D vad är frontböj? (A)

Frontböj är en övning som tränar lårets framsida, baksida och sätesmusklerna samt korsrygg och bål.

Stå med fötterna axelbrett och låt stången vila på framsidan av axlarna och bröstet. Greppa stången en bit utanför axelbredd.
Lyft bröstet, spänn mage och rygg samt fäst blicken uppåt.

Böj på benen och sjunk ned så djupt du kan utan att tappa den naturliga svanken i ryggen. Knäna ska följa samma riktning som tårna pekar. Rörelsen ska utgå från höften som ska tryckas bakåt, precis som när du sätter dig ned på en stol. När du når bottenläget, vänd kontrollerat utan att studsa och tryck upp vikten till startläget.
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-03, 11:05   #12
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Är ungefär i samma form fast lite mer massa och jag har 7,5kg kvar till målet. Så mellan 5-7kg för att få sexpacket. Men om jag var du hade jag lagt mig på kaloriebalans och köttat på och försökt bygga upp mig mera.
Gammal 2011-04-03, 11:37   #13
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag skulle stannat på samma vikt och mosat magen med frontböj, crunches, boxercize (det kanske du kör som boxare, typ boxningsträning fast utan att man slår varandra, haha), 3-4 gånger i veckan.
This
Gammal 2011-04-04, 16:02   #14
panzer123
Banned User

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Om du gör det kommer du bli hård men samtidigt väldigt mager. Frågan är om det kommer vara snyggt. I din egen spegelbild kanske du ser ett schysst sexpack och separeringar på bröstmusklerna etc. men frågan är om det är värt det. I gemene mans ögon har du ju redan en bra fysik och är du bara 16 tycker i alla fall jag att du ska börja bygga igen.

Fråga dig själv vad som är värt mest, en tanig men hård kropp eller mer muskler när du har drömförutsättningar för det. Själv gjorde jag den sämsta möjliga prioriteringen och får ta skiten av det idag.
Vad menar du med "sämsta möjliga prioriteringen och får ta skiten av det idag." ?
panzer123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-04, 16:09   #15
Mattelu
Registered User

undrar jag lite med faktiskt panzer123 ;D

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:13.