Mindre i deffningen
Varför känner man sig så sjukt mycket mindre under deffen? Jag är inne på sjätte dagen utav min deff som jag hade tänkt pågå i ~12 veckor, men redan nu känner jag att jag är för liten och skulle vilja bulka vidare. Däremot vill man ju inte lägga på sig en massa nu fram till sommaren, väger trots allt 93kg, väl synliga bicepsådror samt 4 rutor framme och ganska bra djup i dem. Jag är inte direkt en liten speta som nyss börjat träna, men jag känner mig som en under tiden jag dietar och mår faktiskt lite dåligt över det.
Det är inte första jag känner såhär, har haft detta "dilemma" hela våren, har påbörjat en deff, hållit ut i ca 5-7dagar, känt mig jätteliten -> sedan påbörjat en månads bulk tills jag känner mig knubbig igen. 2-3 dagar in i bulken igen känner jag mig dock i bättre form än någonsin. Det är inte disciplinen som tryter, har inga problem med att dieta bara att det känns dåligt och som om jag börjar om från ruta ett, första dagen i gymet, trots endast ~500kcal-
Jag antar att det mesta är vätska som jag tappar, men blir det verkligen en sådan enorm skillnad? Är till och med kreatinladdad just nu, i förhoppningen om att slippa känna som jag gör men ack.
Det jag vill ha svar på är egentligen mest hur era egna erfarenheter är, är det endast vätskan som upplevs så mycket? Några tips? Hade varit skönt med lite mind @ peace här.
Senast redigerad av kalaskonrad den 2011-04-08 klockan 21:24.
|