Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-08, 21:23   #1
kalaskonrad
Registered User

kalaskonrads avatar

Reg.datum: Nov 2009
Mindre i deffningen

Varför känner man sig så sjukt mycket mindre under deffen? Jag är inne på sjätte dagen utav min deff som jag hade tänkt pågå i ~12 veckor, men redan nu känner jag att jag är för liten och skulle vilja bulka vidare. Däremot vill man ju inte lägga på sig en massa nu fram till sommaren, väger trots allt 93kg, väl synliga bicepsådror samt 4 rutor framme och ganska bra djup i dem. Jag är inte direkt en liten speta som nyss börjat träna, men jag känner mig som en under tiden jag dietar och mår faktiskt lite dåligt över det.

Det är inte första jag känner såhär, har haft detta "dilemma" hela våren, har påbörjat en deff, hållit ut i ca 5-7dagar, känt mig jätteliten -> sedan påbörjat en månads bulk tills jag känner mig knubbig igen. 2-3 dagar in i bulken igen känner jag mig dock i bättre form än någonsin. Det är inte disciplinen som tryter, har inga problem med att dieta bara att det känns dåligt och som om jag börjar om från ruta ett, första dagen i gymet, trots endast ~500kcal-

Jag antar att det mesta är vätska som jag tappar, men blir det verkligen en sådan enorm skillnad? Är till och med kreatinladdad just nu, i förhoppningen om att slippa känna som jag gör men ack.

Det jag vill ha svar på är egentligen mest hur era egna erfarenheter är, är det endast vätskan som upplevs så mycket? Några tips? Hade varit skönt med lite mind @ peace här.

Senast redigerad av kalaskonrad den 2011-04-08 klockan 21:24.
kalaskonrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 21:29   #2
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
test att mät med måttband så ser du att det mesta sitter i huvudet
Gammal 2011-04-08, 21:37   #3
Big Sleazy
Banned User

Reg.datum: Jan 2011
Nu vet jag ju inte hur du äter men har du provat käka lite mer kolhydrater? Man blir ju rätt vätsketömd när man tar bort dem. Har känt lite av samma sak nämligen.
Big Sleazy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 22:09   #4
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Vill du inte deffa så skit i det.. men om du ska "bulka" - ta det lite piano så du inte blir så jäkla fet då.
Gammal 2011-04-08, 22:56   #5
Birkey
Registered User

Birkeys avatar

Jag känner precis som dig första veckan.. sen går det över o börjar istället kännas mkt bättre! Eftersom man blir hårdare och hårdare, till och med starkare i vissa saker...
kolla över styrkan varannan vecka kanske så du inte blir svagare isf ät lite mer kcal eller släng in en ätardag varje vecka.. annars är de ju bara o köra på
Birkey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 22:59   #6
StampChamp
Registered User

StampChamps avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Birkey Visa inlägg
Jag känner precis som dig första veckan.. sen går det över o börjar istället kännas mkt bättre! Eftersom man blir hårdare och hårdare, till och med starkare i vissa saker...
kolla över styrkan varannan vecka kanske så du inte blir svagare isf ät lite mer kcal eller släng in en ätardag varje vecka.. annars är de ju bara o köra på
Jag håller med, det brukar släppa för mig i alla fall. Vissa dagar känner man sig liten och vissa dagar större/mer tryck, då definitionen börjar infinna sig. Men 1-2 veckor efter deffen brukar jag se som bäst ut, bättre definition och fylligare.

Men visst kan man tveka några gånger under resans gång, men det brukar alltid bli bättre och man ser ju större ut när man är klar och börjar äta ordentligare igen!

Senast redigerad av StampChamp den 2011-04-08 klockan 23:00.
StampChamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 23:03   #7
Birkey
Registered User

Birkeys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av StampChamp Visa inlägg
Jag håller med, det brukar släppa för mig i alla fall. Vissa dagar känner man sig liten och vissa dagar större/mer tryck, då definitionen börjar infinna sig. Men 1-2 veckor efter deffen brukar jag se som bäst ut, bättre definition och fylligare.

Men visst kan man tveka några gånger under resans gång, men det brukar alltid bli bättre och man ser ju större ut när man är klar och börjar äta ordentligare igen!
Jepp
Birkey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 09:17   #8
kalaskonrad
Registered User

kalaskonrads avatar

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Vill du inte deffa så skit i det.. men om du ska "bulka" - ta det lite piano så du inte blir så jäkla fet då.
Jag grisbulkar inte tills jag blir riktigt fet, jag är inte ens riktigt fet nu, det har känts bara som att det jag inte har ett uns muskler de första dagarna, att det inte är värt att dieta, även fast jag någonstans vet att det är det. Det sitter som sagt mest i skallen

Hehe tack ni andra, det var precis "pushen" som krävdes för att få mig att fortsätta!
kalaskonrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 11:46   #9
thompaboy
Registered User

thompaboys avatar

Reg.datum: Jun 2008
Tror som föregående talare att det mest sitter i skallen. Fettet kan ju också hjälpa till att skapa vissa linjer som gör att man upplever sig muskulösare och som sedan försvinner när man dietar.

10 km: 39:32
thompaboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-09, 16:15   #10
maxiimous
Registered User

maxiimouss avatar

Reg.datum: May 2010
Har du ingen före-efterbild som du kan klistra in? Bilder brukar alltid vara bra (under samma ljusförhållanden dock). Även det kända måttbandet fungerar :P
maxiimous är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:01.