2011-03-27, 17:44
|
|
Visa mig ditt anal.
Reg.datum: Dec 2010
|
Extremt högt sötsug
hejsan!
det är så att jag har gått ner i vikt i ungefär ett halvår snart och inte haft några större problem etc, styrketränar också och har fått större muskler. har legat på ett kcal underskott, ätit 2-3g protein/kg och allt det där.
den senaste veckan så har jag känt ett extremt högt sötsug, och börjat stoppa i mig en massa kakor, choklad glass etc. och efter att jag ätit upp allt så känner jag ångest, och bestämmer mig för att inte äta mer. det hjälper ju inte och jag äter fortfarande och det här upprepar sig.
jag vill verkligen inte gå upp i vikt då jag har de sista kilon kvar, så hur ska jag kunna bota det här sötsuget? några tips?
Senast redigerad av Fugly den 2011-03-27 klockan 17:45.
|
|
|
2011-03-27, 17:52
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2009
|
Lägg in lite godis i din kaloribudget så kanske d håller i längden? om din budget räcker till dvs
|
|
|
2011-03-27, 17:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Frukt, lightdrycker, frusna bär.
Inkorporera det du har ett sug efter i måttliga mängder eller i din diet
|
|
2011-03-27, 17:57
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Hur mycket har du gått ner?
Vad väger du idag?
Hur stort underskott tror du att du ligger på?
|
|
2011-03-27, 18:01
|
|
Visa mig ditt anal.
|
Tack för alla svar! Har dock testat allt det där, men det slutar med att jag har ätit 5 äpplen, 3 nektariner och 300g bär.
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Hur mycket har du gått ner?
Vad väger du idag?
Hur stort underskott tror du att du ligger på?
|
ungefär 20kg har jag gått ner (hade ganska mycket fett), väger ca 60 och med tanke på all glass och kakor så är jag på ett kcal överskott på minst 500..
|
|
|
2011-03-27, 18:02
|
|
Nallemoderator
|
Om jag omformulerar det: Hur stort underskott var det planerat?
Hur lång är du på den vikten?
|
|
2011-03-27, 18:04
|
|
Visa mig ditt anal.
|
Citat:
Om jag omformulerar det: Hur stort underskott var det planerat?
Hur lång är du på den vikten?
|
är ca 173cm, och jag hade planerat på minst 500 kcal underskott
|
|
|
2011-03-27, 18:07
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Hur mycket har du tänkt gå ned?
|
|
|
2011-03-27, 18:10
|
|
Visa mig ditt anal.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Hur mycket har du tänkt gå ned?
|
3-4kg
|
|
|
2011-03-27, 18:10
|
|
Nallemoderator
|
En variant jag skulle tänka funkar är att justera kaloriintaget så att du ligger på underhåll i en vecka för att sen gå på det igen. Alt så ligger du på balans under längre tid för att sen avsluta när du återhämtat dig mer från en så lång period av underskott.
Eftersom du inte kan ha så mycket kvar så skadar det inte att skjuta upp det sista lite om det innebär att det sen blir lättare att nå fram.
|
|
2011-03-27, 18:13
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Jag tycker att du skall omvärdera ditt viktmål. Hetsätningsattacker, eller kalla det överätningsattacker om det känns trevligare, ångest och att vilja banta ned sig till undervikt är ett ganska säkert tecken på att det man håller på med inte är så himla smart.
|
|
|
2011-03-27, 18:17
|
|
Visa mig ditt anal.
|
Citat:
En variant jag skulle tänka funkar är att justera kaloriintaget så att du ligger på underhåll i en vecka för att sen gå på det igen. Alt så ligger du på balans under längre tid för att sen avsluta när du återhämtat dig mer från en så lång period av underskott.
Eftersom du inte kan ha så mycket kvar så skadar det inte att skjuta upp det sista lite om det innebär att det sen blir lättare att nå fram.
|
tack för ditt svar!
även om jag skulle ligga på balans så skulle sötsuget vara kvar, och när jag tar en kaka så kan jag inte låta bli att ta en till, och sen en till och så fortsätter det. du råkar inte ha några tips på att dämpa det här? har googlat och jag får inte upp något vettigt.
|
|
|
2011-03-27, 18:23
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2009
|
väger du 60 kg? räcker det inte?  är du tjej eller kille
|
|
|
2011-03-27, 18:24
|
|
Visa mig ditt anal.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Jag tycker att du skall omvärdera ditt viktmål. Hetsätningsattacker, eller kalla det överätningsattacker om det känns trevligare, ångest och att vilja banta ned sig till undervikt är ett ganska säkert tecken på att det man håller på med inte är så himla smart.
|
Nja, mitt mål är att få synliga magrutor, inte att nå 56-57kg bara för att. Jag undrade mest varför jag fått dessa ''hetsätningsattacker'' (vilket bra ord!) just nu och inte tidigare, är det så att kroppen bara kan ligga på ett kcal underskott i ett visst antal dagar eller något sådant? Om inte, vad är orsaken till detta? Hur ska jag bota det?
|
|
|
2011-03-27, 18:24
|
|
Visa mig ditt anal.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gunfire
väger du 60 kg? räcker det inte?  är du tjej eller kille
|
Kille är jag (14).
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:04.
|

|