Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-22, 21:17   #1
ozzi98
Banned User

Reg.datum: Feb 2011
Tja e ny här ;)

Tjabba alla grabbar...och tjejer jag är en 12 årig kille men några frågor.. jag tränar boxning tisdag,onsdag,torsdag och varanann lördag,och jag undrar.. attt jag brukar äta rätt mycket mat och en banan efter tränningen.. ska man äta mycket mat efter träning? ska visa lite hur ja gjort idag. ( åkte längdskidor med skolan idag 4,3 km ungefär,hade bara lunch med mig )

Frukost. 07.10-Havregrynsgröt med mjölk ( äter gröt varje morgon och har röd arla mjölk 3 % ) gröten gör jag med 1 dl gryn och 2 dl vatten.

Lunch. 11.00-En hemmagjord fullkornscouscous sallad med kycling och lite spenatsås gjord på spenat mjölk och vatten.

Mellis innan träning.(slutar sent på tisdagar,brukar äta kl 15.00)
15.40-Ett grönt äpple och lunchen som var kvar i matlådan,(kolla uppe) och några cashew nötter o mandlar samt 1 näva solrosfrön och pumpafrön.

Träning 18.00-20.00

Hem Middag 20.20- En banan,4 potatisar,ett glas mjölk,typ halva talriken med morötter och sallad,Och Butiksgrillad kyckling utan skinn ( köpte den i söndags,var kvar sen dess i en back ) ungefär 1/4 av talriken.. som en hög kycling,Samt en lagom stor sked keso och lite spenat sås som ja hade t lunchen.

Jag undrar om det är bra att äta en rejäll portion mat efter träningen? brukar sedan dusha och gå och lägga mig.. annars när det är skolmat brukar ja om det finns ta typ 1-2 potatisar och lite morötter/sallad.. gillar inte den maten så mycket... men de jag undrar är ungeför hur mycket jag ska äta..? ibland tränar jag hemma också.. sittups,armhävningar mm .. men är det bra att äta mycket mat efter träning? tar ju en banan oxå så..

ps.Har typ lite anorexia, så har problem med att äta fett ( smör på macka,sås,ibland mjölk ( röd arla mjölk 3 % ) och fett i stekpannan osv ) och har kalla o torra händer o fötter osv..

jag vill bygga muskler o få lite sådör magrutor o så.. börjar få lite men ännu mer muskler på kroppen,Jag vet inte riktigt hur mycket jag ska äta och så.. sen förra sommaren har ja SLUTAT totalt med socker..och typ fett.. äter inget godis,bakelser,vitt bröd,ost,glass,snacks,friterat.. ingenting bara fullkorns bröd/pasta/ris/couscous frukt och grönsaker.. äter ungeför 2-4 frukter per dag. jag äter inget onyttigt.
ozzi98 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-02-22, 21:18   #2
Sundqvist
Winners Never Quit

Sundqvists avatar

Reg.datum: Jan 2010
Ät de största målet på dagen helst efter träningen (: sen tycker jag inte du borde fokusera så mycket på maten då du bara är 12 år (: träna vidare och tänkt på detta senare (:
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad  
Gammal 2011-02-22, 21:24   #3
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
Tycker du borde fokusera på din psykolog du skulle kontakta. Du fick alla svar på hälso innan du blev bannad.
Sundqvist svarade nog f.ö.
Gammal 2011-02-22, 21:29   #4
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Du kommer nog inte lyssna på något av det vi säger här, så sök hjälp innan det är för sent
Ja, du äter på tok för lite för en 12-åring, även om syftet inte är att bli större. 12-åringar ska äta så mycket käk dom kan och vara glada.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-02-22, 21:41   #5
Joe Hardgainer
Registered User

Joe Hardgainers avatar

Reg.datum: Aug 2009
Snälla trollface var är du ?!? Ge mig ett tecken!

Journal
Joe Hardgainer är inte uppkopplad  
Gammal 2011-02-22, 21:43   #6
Crocker
Registered BAWS!

Crockers avatar

Reg.datum: Oct 2009
http://www.halso.info/forum/thread-37074.html
http://www.halso.info/forum/thread-37130.html

Inte så jäkla kul att trolla kanske, ge han råd istället.
Gammal 2011-02-22, 22:02   #7
Joe Hardgainer
Registered User

Joe Hardgainers avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Crocker Visa inlägg
http://www.halso.info/forum/thread-37074.html
http://www.halso.info/forum/thread-37130.html

Inte så jäkla kul att trolla kanske, ge han råd istället.
Snarare att jag hoppas att det är en dålig trollning från någon annan. Men ja du har rätt. TS ska äta mer och inte sitta och ta bort saker ur sin kosthållning. Du är 12 år!!! Muskler kommer du nog att ha tid att få med åren som kommer . Har hört att det finns nåt som heter puberteten som brukar ge en puff i rätt riktning.

Lägg energin på andra saker än att noja över din mat . Ät mer! Var glad

Journal
Joe Hardgainer är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:54.