Dom har sjukt bra pris på fläskkarré på affärn såg jag. Dock ställer jag mig lite tveksam till att köpa utan att egentligen veta varför, är bara lite skeptisk mot griskött över huvud taget.
Men hur är det egentligen? Är det "bra" kött vad gäller näring osv eller är nöt att föredra?
Fläskkaré har jag nog ätit 50 kg sedan i somras. Nu rekommenderar jag inte min köttkonsumtion men som svar på frågan säger jag ja utan tvekan. Fläskkött innehåller en hel del näring. I en allmänt balanserad kost är det bara en fördel för dig som tjej att få i sig lite rött kött.
På tal om gris. De brukar ju rea ut julskinkorna rätt billigt men det är nog slut med det nu. Såg skinkor för 19kr/kg 1-2 veckor efter jul. Ganska opti, rött kött och nitrit åt sidan =)
På tal om gris. De brukar ju rea ut julskinkorna rätt billigt men det är nog slut med det nu. Såg skinkor för 19kr/kg 1-2 veckor efter jul. Ganska opti, rött kött och nitrit åt sidan =)
Jag köpte hem 4,2 kilo julskina (20kr/kilot) häromveckan hehe. dock var 1,5-2kg fett och svål. säkert lite mer men orkade inte va sån jävla kärring o peta bort allt. men allt gick åt på en vecka men bra protein!!