Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-08, 23:24   #1
Orage
Registered User

Reg.datum: Nov 2010
Tycker ni detta är vettigt eller gör jag nåt fel?

Hej!

Är ny här och har lite funderingar. Jag har läst runt lite här på forumet, bland annat King Grubs diet-guide vilket var till viss hjälp. Men jag har fortfarande en del funderingar, främst på om jag gör rätt eller om jag ska göra om nåt i mitt upplägg.

Jag är en kille som är 190 cm lång och vägde sist jag kollade 117 kg. Jag är trött på att vara överviktig och vill göra nåt åt det. Har provat en hel del diets och ingen har vart till direkt hjälp.

Jag jobbar 11-12 h om dagen så jag har inte haft tid eller orken att gå på gym än men jobbar på det. Tidigare har jag haft för höga mål och slutat efter ett par veckor för att jag tar ut mig själv och tröttnar snabbt.

Men den här gången så har jag filosofin att börja smått och få upp en rutin och vana innan jag tar nästa steg.

Sen 2 veckor tillbaka så ser min vardag ut ungefär så här:

* Börjar dagen så fort jag vaknar med att stretcha lite

* Sen gör jag blandade övningar så som armhävningar, rygglyft, utfall, dips och sen följer jag den här videon så gott jag kan: http://www.youtube.com/watch?v=pNqrkGnkUWc

* Sen går jag ut och springer ca.2 km, det är ungefär det jag klarar just nu. Känner att jag inte har maxpuls men tillräckligt för att få upp flåset och svettas. Sista hundra metrarna försöker jag öka takten.

* Sen är det frukost som består av en portion havregrynsgröt med lite lätt mjölk och en matsked rårörda lingon. Ett glas nyponsoppa och 2 ägg (ibland en äggmacka på en fibertoast).

* Lunchen består av ett kyckligbröst, 2 dl keso med en matsked sweetchili (klarar inte kesosmaken, måste blanda ut den) och sallad utan nån dressing.

* Mellanmålet består av en måltidsersättning i shakeform.

* Till middag tar jag en måltidsersättnings-bar (då jag jobbar i butik och har begränsat med rast så kan jag helt enkelt inte gå iväg och äta mat så då funkar måltidsersättningar bra för mig).

* Sen till kvällsmål äter jag en halv förpackning milbona kvarg med lite funlight.

* Tar en dag i veckan som paus från kosten och löpningen, då håller jag inte lika hårt på kosten utan tillåter mig att äta en köttbit med 3 potatisar, lite sås och sallad. Dock så gör jag magövningarna.

Så ser min vardag ut just nu. Funderar på om jag ska lägga till en promenand hem från jobbet också. Det är en sträcka på ca.4 km. Dock så är jag rädd att jag ska tröttna då för att jag sätter ribban för högt för mig själv. Jag försöker komma in i en rutin då detta känns helt naturligt för mig. Under förra veckan så kände jag blää för allt men gav mig fan på att jag skulle klara det här. Nu känns det lite lättare.

Tycker ni att jag är inne på rätt spår? Finns det nåt ni skulle ändra i mitt utförande och rutiner?

Mitt mål är att gå ner 17 KG till en vikt på 90 KG. Ska iväg till Miami den 22 Februari så det skulle va trevligt om man märkte nån effekt innan dess så man slipper skämmas för mycket på stranden när man ska ligga och pressa i solen.

Tack för att ni tog er tid att läsa det här och hoppas ni kommer med värdefulla tips.

Mvh Andreas

Senast redigerad av Orage den 2010-11-08 klockan 23:29.
Orage är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:45.