Tjenaretjenare!
I igår tog jag mitt beslut att nu ska jag gå ner minst 7-8kg i underhudsfett på hård styrketräning. Jag är inne nu på mitt andra år på gymmet och kör 4-5 ggr i veckan, och självklart har jag sett skillnad på min kropp men jag vill somsagt få bort mitt underhudsfett, jag har läst deff-guiden här på forumet. Men jag har försökt flera gånger att komma mig ut på morgornarna före skolan men jag har aldrig orkat upp. Därför vänder jag mig nu hit till er, jag vill kunna köra hård styrketräning i ca 1h o 30 min på kvällen eller så får jag vända på steken och fara ut och springa istället på kvällarna. Jag har börjat ätit mindre nu dvs mindre kolhydrater och mer salladsorter till.
Info om mig:
Har spelat fotboll i 6år, la av för 2-3 år sedan och har gått upp somsagt nåra kilon sen dess. Går andra året på gymnasiet och sitter ca 3-4h framför datorn. Festar ibland.
Ålder: 17
Vikt: 74.5 (nu)
Längd: 174cm
BMI: 24,6.
Måndag: Rygg/Triceps.
Tisdag: Vilodag.
Onsdag: Mage/Axlar.
Torsdag: Vilodag elr bröst. (vilar jag torsdagar blir det fredagar ist)
Lördag: Vilodag.
Söndag: Ben/Biceps.
2 vilodagar som alla säger för att återhämta sig
Jag brukar köra dem här dagarna eftersom att jag har hört att det tar 48h för kroppen att bygga sina muskler (?)
Frukost: Fil och flingor eller så blir det 2 hårdmackor med skinka och 2 gurkskivor och ett mjölkglas till. kanske ändra kosten där (?))
Lunch: Det som erbjuds på skolan dvs som jag nämnde ovanför jag äter mindre kolhydrater och mer sallad till + ett mjölkglas.
Middag: Kyckling, köttfärs osv. + ett mjökglas och sallad förståss.
Efter träningarna: 2 hårdmackor med skinka, ett salladsblad med keso eller kesella på. Har funderat länge med proteindryck (Whey 80) men vet inte om jag ska göra det? eller om man kan göra någon hemmagjord proteindrink?
Brukar äta lite godis + någon cola i veckan. men nu ska jag sluta helt med onyttigheterna!
Sover: 9-10/h varje natt blir längre på helgerna.
Somsagt jag vill nå upp till att få bort underhudsfettet genom styrketräningen, jag vet att det tar tid men jag fyller 18 nästa vår och då vill jag se stor skillnad. Så kom igen nu alla på kolozzeum hjälp mig med tips!!!
Tack på förhand / Scrocker.