Citat:
Ursprungligen postat av jakke
Jag skulle spara om hela workbooken i en version utan känslig data. För celler där den viktiga datan ingår i uträkningar skulle jag bara ha med "svaret" och inte uträkningen.
|
Mjo detta var såklart ett alternativ, men det är en väldigt stor workbook och vissa av de känsliga sheetsen behövs för de okänsliga. Det handlar om generella antaganden osv som jag helst in vill att respektive mottagare ska kunna se.
Jag gjorde så nu att jag skickade ut det med dolda lösenordsskyddade flikar, och så hoppas jag att någon inte är så nitisk att han googlar upp en crack.
Citat:
Ursprungligen postat av coxie
Office 2007 kör väl 128-bit AES (tror man kan köra 256-bit med men osäker på om det kräver några plug--ins) så med en vettig nyckel blir det säkert.
Det är snudd på omöjligt att brute-forcea AES om du kör med vettig nyckel och algoritmen i sig är säker.
|
Detta stämmer, men inte för lösenorden som används inom filen. Det är nog snudd på omöjligt att cracka ett bra lösenord på själva filen. Det tog dock endast några sekunder med ett makro att cr4xxa upp lösenordet som användes för att skydda och dölja celler och sheets...