Bakgrunds Info:
Har alltid varit en smal, liten, tanig kille
har aldrig spelat någon sport eller liknande på fritiden,
När jag senare växte upp lite (15-16) och slutade vara ute varje dag och leka(^^) och började sitta framför datorn mer, så gick jag upp i vikt och utan någon som helst träning under tiden, det var först när jag gått upp alla mina kilon jag började träna hemma med lite hantlar och armhävningar/situps och springa.
Jag var då uppe i 95kg,jag lyckades gå ner 10 kilo på drygt 1½månad, sen slutade jag vara nyttig igen och nu är jag här där vi här nu.
Mina ”stats”:
19år snart 20 (14nov)
170½cm
84kg
Plan:
Ni får gärna ge mig tips, har precis börjat gymma, har kört 3månader seriöst nu, tanken var att följa stronglift har inte läst något speciellt om denna träning, har bara känt efter själv och vad vänner till mig har tyckt om den.
Tanken var att köra stronglift tills sista Januari och sedan deffa tills juni, jag vill deffa för att bli av med kaggen lite, så den inte bara växer medans jag bulkar, känner mig faktiskt dålig till mods när jag ser den, efter detta var tanken att jag ska bulka och köra ett hårdare schema.
2011-08-01->2012-01-31
3 dagar i veckan, 2 olika pass.
Pass 1:
Squats 5x5
Bänkpress 5x5
Barbell Row 5x5
Pass 2:
Squats 5x5
Marklyft 1x5
Axelpress 5x5 (fria vikter)
Shrugs 5x5
5x5 annan axelträning som jag inte vet vad den heter.
2012-01-31->2012-06-31
Samma träning, fast passa in konditions träning varje dag 30min
och även se till att ligga på ett ganska stort underskott.
Mål:
Ta mig genom vardagen utan problem, ha en kropp jag kan känna mig glad och stolt över, har tyvärr inga mål i ökning som jag vill uppnå ännu, men det kommer väl när jag kommer in i träningen mer

.
Bilder:
http://imageshack.us/photo/my-images/692/starthn.png/
Frågor:
Hur mycket bör jag öka varje vecka tills januari?
Eller hur mycket tror ni jag klarar?
Tack på förhand etc! dags att göra sig i ordning för jobbet imorgon!