Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-06-28, 11:09   #1
Andy
Junior Medlem

Reg.datum: Mar 2002
Post Vad hände med vikten??

Spenderade nyligen två veckor i Italien. Vägde 83,5 kg och 87 i midjemått när jag åkte ner. När jag kom hem vägde jag 81,5 och hade ett midjemått på 85. Där nere: Mycket pasta, olja och ost mindre proteiner än vanligt ingen mjölk och ingen träning även om det promenerades en hel del. Drack i snitt en flaska vin om dagen.
Vikt och mått höll i sig i ca en vecka efter hemkomst och är nu tillbaka där jag började. Är helnöjd med att inte ha gått upp efter sådan total misskötsel av kroppen men är ändå nyfiken på orsak till detta hopp. Jag vet att det kan diffa från tillfälle till tillfälle beroende på när man mäter och väger. Men jag brukar ligga inom betydligt mindre marginaler.
Egna funderingar. Vätskebrist trots att jag drack 4 liter vatten om dagen? Vet hur jag brukar känna mig vid vätskebrist och kände inget av detta, dessutom borde det väl rättat till sig ganska omgående efter hemkomst. Ingen mjölk? har hört att man blir "mjuk" av mjölk men kan det bli två kg???

Någon som har fler uppslag?

(Funderade ett tag på om jag hade lyckats få fart på förbränningen genom att öka fettintag men den senare viktuppgången talar ju emot detta.)
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-06-28, 11:24   #2
Danne
Lardass

Dannes avatar

Reg.datum: Jul 2001
Thumbs up

Det låter ju kanonbra
ska ner två veckor till Italien och hoppas jag lyckas med nåt liknande
Danne är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35.