Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-15, 22:33   #1
Potatiskillen
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Livet som pojkvän/flickvän

Till att börja så vill jag be om ursäkt för mina andra trådar och hoppas att jag är förlåten

Den här tråden är rätt så viktigt att prata om, nämligen livet i ett förhållande. I detta fall livet som pojkvän.

Jag är 22-år och har aldrig haft en flickvän och är rätt så "kass" på att ragga. Min sociala kompetens svajjar lite, den är varken bra eller dålig. Jag kan säga såhär, jag har möjlighet att umgås med kompisar på helgerna och på vardagen om jag så vill. Det är en kompis som jag vill lära känna mer iochmed att han sysslar med politik och det bästa jag vet är att prata om sådant med honom.

Hur kommer det sig att jag inte har en flickvän? Ja du, säg det. Först och främst så kan jag inte läsa av tjejernas subtila flörtar som de ge ut, en tjej ville tex på ett nattklubb dansa med mig hela tiden och de gjorde vi men de hände inget efteråt så att säga. En annan gång (fast då var jag yngre) så frågade en lite äldre tjej om jag har lust att ta en kopp te med henne efteråt, liksom jag fattade inte att hon ville ha sex så jag avböjde och tog taxin hem.

Men nu har jag lärt mig att läsa av mer.

Hur är jag som person? Jag är mycket nyfiken (på ett positivt sätt förstås),kreativ , fyndig och oförutsägbar samt artig. Mitt i allt så kan jag få för mig att dansa utan tröja och ge järnet på en klassisk låt jag gillar, sådär showa för att få upp stämningen på en korridorfest. När det gäller att prata med en tjej så tror jag att jag kanske råkar prata mer om mig själv, där tror jag att jag har mitt problem. Jag tror hela tiden att jag måste imponera på tjejerna med att berätta hur jag bor och hur var jag är uppväxt, jag är ursprungligen från Norrbotten och därmed så måste jag försöka låta som att jag har bott i skogen och gått ute i djupsnön med bara kalsonger som en vildman för bla utbytesstudenter och stadsbor.

Fast i själva verket är det nog inte så

Har provat med dejtingsidor ( dock bara norrlandskontakten och happypancake) och det funkar sådär, mycket snack lite verkstad. Känns som att det krävs ett halvårs msn konversationer innan man ens träffas. Så jag är nog för snäll i den biten att inte fråga om sådant då man skriver till varandra, vill ju inte heller låta framfusigt. Dessutom så är det oftast arbetslösa tjejer med lite hull på magen så att säga som tar kontakt med mig , medan jag vill ha bättre än sånna. Men ja, jag må ha dubbelmoral där.

Min storebror sade något som jag fick en tankeställare på, han sa att jag måste göra mig själv intressant. Hur då tänkte jag, hur kan man göra sig själv intressant? Är det att ha en dyr bil eller att ha talang i många saker? Det måste jag ta reda på.

Mina tre starka "talanger":

- Fyra års erfarenhet i Brasiliansk Ju Jutsu=kampsport=självförtroende
- Stor kunskap inom språk, kan bla portugisiska
- Stor kunskap inom historia

Talang och talang, jag må vara duktig inom pardans också

Läser man runt på olika forums om det här så dyker ord som självtilit/självkännedom/självkänsla upp, det sistnämnda är jag nog duktig på så att säga men det andra två har jag ingen susning om vad det är.

Så nu har jag fyra bra frågor som jag ställer er som har haft ett långt förhållande eller är i ett förhållande just nu.

1) Hur är livet som pojkvän till skillnad från att vara singel? Är det stressamt,jobbigt,roligt?

2) Måste båda personerna visa intresse för att det skall funka i första ögonblicket eller kan de ta ett tag att lära känna varandra för att sedan finna attraktion och intresse?

3) Är det ett måste att ha sex bara då man är ihop? Kan man bara inte dejta två-tre gånger, ha sex och sedan lämna det som om ingenting har hänt?

4) Kostar det mycket att underhålla henne?

Jag har ett jobb och har bra vänner , men det fattas bara en partner. Jag vet att det inte är någon brådska med tanke på min ålder. Fast iochmed att jag typ sällan får några ligg nuförtiden så måste det hända något, får jag en flickvän så kan jag syssla sådant med henne och ja, tyvärr lät väl det där lite desperat

Senast redigerad av Potatiskillen den 2010-05-15 klockan 22:36.
Potatiskillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 22:35   #2
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Läs den här http://varaktigrelation.se/Extramate...2/Default.aspx
Rekommenderar även att du läser hela boken.

Citat:
1) Hur är livet som pojkvän till skillnad från att vara singel? Är det stressamt,jobbigt,roligt?
Som livet i allmänhet, fast med någon att dela det med.

Citat:
2) Måste båda personerna visa intresse för att det skall funka i första ögonblicket eller kan de ta ett tag att lära känna varandra för att sedan finna attraktion och intresse?
I boken ovan är det tre olika steg: intresse (samma för vänner eller potentiella partners), attraktion (man umgås på ett mer förhållande-aktigt plan), relation (man vet var man har varandra och Är Ihop(tm)).

Citat:
3) Är det ett måste att ha sex bara då man är ihop? Kan man bara inte dejta två-tre gånger, ha sex och sedan lämna det som om ingenting har hänt?
Jo, det kan man, om det är det man vill. Jag förstår inte vad ONS/KK har med ett förhållande att göra, dock.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2010-05-15 klockan 22:37.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 22:48   #3
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Jag skulle satsa på långa utläggningar om historiska händelser, om jag var du. Inget går hem hos brudarna som en fängslande berättelse om, säg, Rhendalens medeltida historia.
Gammal 2010-05-15, 22:49   #4
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Vad jag tror är att så länge du aktivt söker nya sociala förbindelser, av ett eller annat slag, så kommer du förr eller senare halka in på den romantiska biten. Att försöka "för mycket" och att noja tror jag personligen inte på.

Själv är jag väl lite i samma sits. Mitt största problem är väl att jag misslyckas fatalt på den sociala biten. Jag har aldrig varit duktig på det och nu har jag väl hamnat i något social-apatiskt tillstånd.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 22:53   #5
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Stressa inte upp dig att hitta en partner. Många som gör och det blir pannkaka så ofta. Folk är så rädda att vara singlar så dom går hellre o är med någon som dom egentligen kanske inte tycker om så mycket. Angående din sista fråga så hoppas jag den var oseriösa det kostar ingenting att underhålla henne ni ska såklart dela på saker ni gör. Ibland bjuder du o ibland bjuder hon. Beroende på vem som har bäst ekonomi osv iaf imo.

Sen säger jag inte att man inte ska datea lr så men att gå runt o bli tillsammans med tjejer bara för att är inte en bra idé.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 22:58   #6
Potatiskillen
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Den länk som MikaelJ gav i den här tråden var ett bra start, jag har som inga vänner hittills där jag kan prata om mina problem. Men de kommer skall ni får se.

Det här sk stressen har nog ökat sedan alla har fått tillgång till internet och kan spana på vad folk gör bla på facebook. Jag kan utan att anstränga mig ta reda på om någon har ett förhållande eller inte. Det gick ju knappt bara för 10 år sedan.

Nej, det kanske inte är någon bra ide att bara vara ihop bara för att. Men vad göra liksom om man känner att man inte duger till för sin partner ibland? Kan ju vara så att jag oftast söker fel tjejer , men jag vill inte direkt dejta arbetslösa tjejer eller någon tonårsförälder. Nu låter jag väldigt elak, men jag måste vara ärlig.
Potatiskillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-15, 23:01   #7
Mapa
Herrmapa

Mapas avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Potatiskillen Visa inlägg

4) Kostar det mycket att underhålla henne?

1. Beror helt på partnern. Själv trivs jag väldigt bra i mitt förhållande.
2. nej de måste inte finnas intresse första ögonblicket. jag va halvbekant med min nuvarande flickvän i 3år innan de blev nåt.
3. nej man kan ha sex utan att vara tillsammans med tjejen/killen. men då måste du nog lära dig tolka signalerna bättre eller vara mer offensiv själv
4. nej
Gammal 2010-05-15, 23:11   #8
Snobbe
Registered User

Citat:
Den länk som MikaelJ gav i den här tråden var ett bra start, jag har som inga vänner hittills där jag kan prata om mina problem. Men de kommer skall ni får se.

Det här sk stressen har nog ökat sedan alla har fått tillgång till internet och kan spana på vad folk gör bla på facebook. Jag kan utan att anstränga mig ta reda på om någon har ett förhållande eller inte. Det gick ju knappt bara för 10 år sedan.

Nej, det kanske inte är någon bra ide att bara vara ihop bara för att. Men vad göra liksom om man känner att man inte duger till för sin partner ibland? Kan ju vara så att jag oftast söker fel tjejer , men jag vill inte direkt dejta arbetslösa tjejer eller någon tonårsförälder. Nu låter jag väldigt elak, men jag måste vara ärlig.
Jag har väldigt svårt för o säga vad jag kan o inte kan vara tillsammans med. Arbetslös ser jag inte som något negativt kan va flera 1000 olika orsaker till detta. Men ja folk verkar ha så många grejjer som dom aldrig skulle kunna vara tillsammans med själv känner jag att om hon har den personligheten jag gillar så kan det funka vad hon än gör o så (på ett ungefär såklart).

Att du känner att du inte duger beror nog på självförtroende och jag har lite samma problem. Men försöker tänka i andra banor hon är med dig för att hon vill vara med dig inte för att hon inte gillar dig. Vad gör så att du just inte duger åt en person? Ingen är perfekt och det skulle nog vara ganska tråkigt att älska en helt perfekt person. Eller rättare sagt småsaker är vad som gör en person perfekt för dig. Kan vara såna saker som du ser som "kassa" men som hon gillar tex.
Gammal 2010-05-15, 23:12   #9
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Jag tror problemet är att man ser det som något slags quest. Det känns svårt att få flickvän om man ser det som någon helig graal och teoretiserar allting.
Gammal 2010-05-15, 23:13   #10
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Arbetslös ser jag inte som något negativt kan va flera 1000 olika orsaker till detta.
Tror han menar kroniskt arbetslösa tjejer, dvs tjejer vars "1000 orsaker" är känslomässiga problem samt en allmän ovilja att göra rätt för sig och istället försörjas av "sin kille"
Gammal 2010-05-15, 23:15   #11
Snobbe
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Tror han menar kroniskt arbetslösa tjejer, dvs tjejer vars "1000 orsaker" är känslomässiga problem samt en allmän ovilja att göra rätt för sig och istället försörjas av "sin kille"
Hur många är såna då? Jag har nog aldrig träffat en sån person.
Gammal 2010-05-15, 23:18   #12
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Hur många är såna då? Jag har nog aldrig träffat en sån person.
Oj! Jadu, var glad för det.
Gammal 2010-05-15, 23:22   #13
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Hur kommer det sig att jag inte har en flickvän? Ja du, säg det. Först och främst så kan jag inte läsa av tjejernas subtila flörtar som de ge ut, en tjej ville tex på ett nattklubb dansa med mig hela tiden och de gjorde vi men de hände inget efteråt så att säga. En annan gång (fast då var jag yngre) så frågade en lite äldre tjej om jag har lust att ta en kopp te med henne efteråt, liksom jag fattade inte att hon ville ha sex så jag avböjde och tog taxin hem.
Haha, sånna missar gör alla, speciellt på fyllan, tro mig. Grejen är väl mest att få chansen så ofta att man lär sig.
Gammal 2010-05-15, 23:30   #14
biffen669
Registered User

biffen669s avatar

Reg.datum: May 2010
Cool

Brudar är ett knepigt folkslag som krävs åratal av analysering men man förstår dem ändå aldrig helt ut! Kan knappast säga att jag har haft svårt att hitta tjejer. Man hittar dem oftast på de ställen man minst anar det. Kan otroligt nog erkänna att jag aldrig hittat någon tjej på krogen under hela min livslängd (förutom i yrkets vägnar). Hela tillvaron ger möjligheter. Jag borde egentligen få några tjejer om man tänker på de fysiska attributen. Jag e 2 äpplen hög, bulkad, skallig och rätt fräck i mun, hehe! Men jag har haft ändå bikinimodeller, fotomodeller, fitnesstjejer (hälften så gamla som jag e oxå) och alla möjliga tjejer i olika länder med olika kulturer. Det de flesta tjejer uppskattar är att man lyssnar på dem. Är ett stöd och en stark axel att luta sig mot. Man visar sitt intresse och har förståelse för dem. Ger dem sin uppskattning (inte nödvändigtvis hålla med) och ge goda råd. Samt viktigast av allt att man respekterar dem!

Nätet är faktiskt en väldigt bra plats att hitta tjejer på. Men man får pröva på lite olika metoder samt olika knep. Varje kvinna är unik och kräver sin tid och metod. Det behöver inte vara en kostsam historia. Matlagning är en bra och uppskattad förmåga hos det kvinnliga könet samt en duktig massör uppskattas av hela deras kropp, trust me I´m made in Bangkok! Det behöver inte ta 6 månader innan ni ses eller händer något som du uttryckte dig. Försök styra upp något men verka inte desperat dock.

Detta är ju ett träningsforum så djup spetskunskap inom detta område ger dig många möjligheter om du nu gillar fitness-tjejer. Vissa tjejer kan dock utnyttja det (är Coach så varit med om det). Var bara dig själv är det dummaste råd någon kan ge dig. Man får anpassa sig efter hur den kvinnan vill ha dig. Läsa av henne från topp till tå. Se mellan raderna vad hon gillar och ogillar. Fråga mycket och låt henne berätta så mycket som möjligt. Visa dig intresserad hela tiden av henne.

Ha alltid ett välvårdat yttre. Ren och fräsch uppskattas med bra andedräkt. Oftast e de snyggaste tjejerna de ensammaste Så tveka inte ragga på den snyggaste tjejen gymmet har. Du har lika stor chans som någon annan! Jag gjorde det förra året på gymmet. Gymkedjans mest omtalade tjej. Alla pratade om henne i omklädnings-rummena över allt. Folk stannade upp när hon gjorde hantelrodd. En vit kubansk ängel med en kropp som ritad av en konstnär. Helt omänsklig med sin getingmidja, kubanska rumpan, silicon dock och den flörtiga förföriska blicken som kunde ge en impotent stånd! Mina polare trodde aldrig jag kunde fixa henne. Över min klass sa de, hahah. Kanske kunde bli polare med henne......Jag fick dem att tystna!

Kontentan är att du måste tro på dig själv och se en möjlighet i alla omöjligheter! Var inte rädd att misslyckas. Det drar man bara lärdom av. Ha tålamod så kommer kunskaperna och lägg ut ett nät. Till slut nappar någon och du har din kvinna till slut. Lycka till!
Gammal 2010-05-16, 00:38   #15
tsp
Banned User

Reg.datum: Dec 2007
Tycker du verkar vara en helskön snubbe. Och om du säger att du blivit uppraggad ett par gånger lär du ju ha hyfsat utseende också, samt att du tränar och förmodligen håller kroppen i trim. Så det låter verkligen märkligt faktiskt. Men jag tror att hemligheten ligger i att våga. Antagligen har du med tiden börjat sätta fittan på en piedestal, då går det inte. Har polare som gör samma fel.
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:14.