2010-05-22, 20:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Hur viktigt anser ni dessa saker är i livet?
Denna tråd är riktad till killarna på forumet mest, men tjejerna får också svara givetvis.
Hur viktigt anser ni att förhållande/sex/närhet är i livet? Kan man klara sig utan? Bör man klara sig utan?
Bör man acceptera att man inte har ett förhållande, skall man lära sig att vänta och hoppas på att kärleken en dag skall komma? istället för att må dåligt över att man inte har någon, dvs.
Alla människor är ju olika - vissa har lätt för förhållanden, vissa byter tjejer/killar 24/7 och vissa tar det mer soft.
Skriver mer om jag kommer på, detta är något jag funderat på länge.
Era tankar är värdefulla
Trevlig fortsatt Lördag folk.
|
|
|
2010-05-22, 20:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Jag tycker förhållande och intimitet är väldigt viktigt, men inte om man måste göra kompromisser och vara olycklig på grund av det. Jag vet många som lever i förhållande som helhetsmässigt inte är bra för dom. Men att leva i ett sunt förhållande är bland det bästa som finns och sex tycker jag är kritiskt för mitt pyskologiska välmående.
Jag tycker INTE att man ska hålla på och hetsa över det och jaga dock, de bästa förhållande jag har haft har alla dykt upp när jag tänker på mig själv och bara lever mitt liv. De som är i faser i livet där de desperat behöver en partner gör sällan en bra partner själv (ofta för krävande och har inget eget liv).
|
|
|
2010-05-22, 20:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Skyr förhållanden som elden, sex med någon tjej från krogen ibland bara, annars är tjejer mest jobbiga tycker jag, låter lite bittert kanske :P
Men jag umgås hellre med kompisar och satsar på fritids aktiviteter en slösar massa tid på förhållanden.
|
|
|
2010-05-22, 20:33
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2009
|
Jag skulle kunna tycka att det vore trevligt att ha någon. Rätt ensamt utan. Dock har jag insett att dom flesta är upptagna och det är bottenskrapet kvar(inkluderar mig själv). Trist men vad skall man göra liksom. Ta en dag i taget  .
|
|
|
2010-05-22, 20:39
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Närhet klarar man sig nog inte utan, utan att bli störd i huvet möjligen  Däremot, enligt min ytterst begränsade erfarenhet då, är förhållanden för begränsande. Inte för att det föreligger nån risk att jag skulle hamna i ett förhållande eftersom jag saknar humor, men det är iaf en observation jag gjort - att förhållanden är begränsande, alltså
|
|
|
2010-05-22, 20:40
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
att förhållanden är begränsande, alltså 
|
På vilket sätt?
|
|
|
2010-05-22, 20:42
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
På vilket sätt?
|
By default - man har nån att ta hänsyn till, på alla sätt det må vara.
|
|
|
2010-05-22, 20:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
By default - man har nån att ta hänsyn till, på alla sätt det må vara.
|
Nej men lite mer specifik kan du väl vara? Jag antar ju att du inte menar att du blir "begränsad för att du inte kan hångla upp en random brud en tisdagslunch" utan mer allmänna saker, så jag är mest nyfiken på vilket sätt du känner dig begränsad?
För mig handlar det mycket om vad man har för sorts förhållande. Lever man med en partner som är väldigt emotionellt och umgängeskrävande och som lätt tar illa vid sig kan det såklart bli så, men i idealförhållande bör man förhoppningsvis slippa sånt.
|
|
|
2010-05-22, 20:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Allt du får från en flickvän/pojkvän kan du få från andra relationer. Din kusin kan få dig att känna dig älskad, dina klasskamrater kan få dig att känna dig sexig, planera framtiden kan du göra med din bästis, etc...
Det är jäkligt tungt att inte få någon av dessa grejer, men det måste inte komma från en flickvän/pojkvän. Så min fråga, är det en flickvän du saknar eller är det till exempel att du inte känner dig tillräckligt attraktiv? Lösningar på alla problem ligger i bra definitioner på problemen...
|
2010-05-22, 20:54
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Allt du får från en flickvän/pojkvän kan du få från andra relationer. Din kusin kan få dig att känna dig älskad, dina klasskamrater kan få dig att känna dig sexig, planera framtiden kan du göra med din bästis, etc...
Det är jäkligt tungt att inte få någon av dessa grejer, men det måste inte komma från en flickvän/pojkvän. Så min fråga, är det en flickvän du saknar eller är det till exempel att du inte känner dig tillräckligt attraktiv? Lösningar på alla problem ligger i bra definitioner på problemen...
|
Men ingen av dessa går väl särskilt bra att bilda familj med?
|
|
|
2010-05-22, 20:54
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan
Men ingen av dessa går väl särskilt bra att bilda familj med?
|
Syster kanske? Hålla blodlinjen intakt när man ändå håller på
|
|
|
2010-05-22, 20:56
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Syster kanske? Hålla blodlinjen intakt när man ändå håller på
|
Jo precis. Kusiner kan ju funka i nödfall.
|
|
|
2010-05-22, 21:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Sex skulle jag kunna klara mig utan, förhållande/partner skulle jag aldrig klara mig utan. Om detta sen är en partner eller väldigt nära vän skulle nog kvitta, men att inte ha någon nära med insider-jokes osv skulle vara botten verkligen. Sen så skulle jag garanterat ta livet av mig utan närhet. I need to cuddle. <3
|
|
|
2010-05-22, 21:16
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Att vänta på att nåt händer kommer nog aldrig att fungera tyvärr.Har själv aldrig sällskapat på "allvar" utan det har blivit kortare historier och man saknar nån måste man erkänna.Försöker ofta hitta på andra saker som jag tycker om att göra osv men nog saknar man någon alltid
|
|
|
2010-05-22, 21:16
|
|
Spare some change..?
Reg.datum: Nov 2005
|
Sex är nog svårt att klara sig utan, men flickvän har jag aldrig orkat med. Visst tänker jag ibland att det skulle vara trevligt med ett stadigt förhållande men alla tjejer jag träffat under en längre period har insett att jag inte är värd besväret.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:31.
|

|