Hallå!
Efter att jag läst och följt många bloggar och journaler så har man fått massor med inspiration att skriva en egen journal,
har alltid velat göra det men det har bara inte blivit av. Så nu gör jag ett försök och hoppas på att folk vill följa min träning och
min utveckling framöver då detta är ett livsprojekt.
Info
Ålder: 21
Längd: 170
Vikt: 75
Tränat: 6 mån
Bf: Ingen aning
Lite om mig
Fick upp intresset för styrketräning för sisådär 6 mån sen när jag följde med en klasskompis till ett litet gym.
Kommer ihåg att jag mest gick runt och kände på maskinerna vilket resulterade i ett DJÄVULSKT träningsverk 3 dagar efter, och det var otroligt skönt.
Så 2 veckor senare så köpte jag ett gymkort och började träna 5 ggr i veckan samtidigt som jag la om kosten helt och hållet.
Resultatet blev riktigt bra och resulterade med att jag deffade bort ca 15 kg fett och blev ganska vältränad.
Bilder finnes på "Före och efter bilder" tråden men lägger lika gärna in samma längst ned.
Mitt träningschema
20 minuters lågintensiv cardio varje morgon innan frukost
Dag 1 – Framsida lår och Vader
Dag 2 – Axlar och Triceps
Dag 3 – Baksida lår och mage
Dag 4 – Rygg och Trapz
Dag 5 - Bröst
Dag 6 – Biceps och Underarmar
Vilodagar tar jag när jag känner för det.
Mitt kostschema
Mål1: 400g Kvarg och en kopp kaffe
Mål2: 40g havregryn, 1 Banan och en skiva grovt bröd med kalkonbröst
Mål3: 300g Biff och 300 g potatis med en skiva grovt bröd med jordnötssmör
Mål4: 300g Kycklingfile och 200g Ris
Mål5: 400g Kvarg eller Keso
Innan träning: 2 skopor Ragex2
Efter träning: 40g Whey-80 och 5g Kreatin
Ungefärligt dagsintag
Protein 320 g
Kolhydrater 350 g
Fett 65 g
Kcal 3200
Observera att kostschemat troligtvis kommer ändras under tidens gång eftersom det här är min första bulk och det ska nog gå att finslipa schemat.
Mål med träningen
Att bli så stark och bygga på mig så mycket kvalitativ muskelmassa som möjligt på obestämd tid.
Lägger upp min första träningsrapport imorgon då är det Rygg och Trapz
Nu kör vi!