Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-30, 09:35   #1
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Samband mellan GI, GL, fruktosintag och insulinresistens

Citat:
BACKGROUND: The involvement of carbohydrates in triggering insulin resistance (IR) remains a source of controversy. AIM OF THE STUDY: To study the relation between glycemic index (GI), glycemic load (GL), and fructose with insulin resistance in a predominantly rural population in the Canary Islands.

METHODS: Cross-sectional study carried out in 668 nondiabetic people aged 18-75. IR was estimated with serum glucose and C-peptide (HOMA2-IR). Nutrient intakes were obtained from a validated food frequency questionnaire. ANOVA was used to analyze nutrient distribution across quartiles of HOMA2-IR. Four multivariate nutrient density models (dependent variable: log-transformed HOMA2-IR) which differed only in the kinds of carbohydrates included were tested (Model 1: carbohydrates; Model 2: GI and then GL; Model 3: free fructose, other simple sugars and starch; Model 4: total fructose, remaining sugars and starch).

RESULTS: There was no association between GI and IR. There was a direct association between GL (P < 0.001), fructose (free [P = 0.001], total [P = 0.013]), energy intake (P < 0.001), fruit fiber (<0.001), and glucose (P = 0.003) with IR. There was an inverse association between cereal (P = 0.008) and vegetable fiber (P < 0.001) and IR. Multivariate models corroborated the association of carbohydrates, GL, fructose, vegetable fiber, and energy intake with IR. The association between GL and IR disappeared when Model 2 was adjusted by total fructose intake.

CONCLUSIONS: There was a direct association between fructose intake and IR. There was no relationship between GI and IR. Although a direct association of GL with IR was detected, it was attributable to the consumption of fructose.
Eur J Nutr. 2010 Apr 25. Association between glycemic index, glycemic load, and fructose with insulin resistance: the CDC of the Canary Islands study.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 09:38   #2
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Mer belägg för att dötsfruktos är dötsfruktos.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 10:39   #3
creperiet
Registered User

Reg.datum: Apr 2008
Hur tillämpar man relevanta GI-värden vid sådana här tillfällen, alltså tillförlitliga värden? Jag menar 668 personers blandade måltider är ju inte direkt samma sak som enskilda livsmedel testade vid isolerade mätningar?
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
creperiet är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.