Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp79
Du menar bortsett från att grönt te har ergogena effekter, vilket kan förklara värmen. Jag brukar nämligen också känna mig lite varm i huvudet av te. Dessutom är theanine lugnande och utövar en högst reell effekt på kroppen.
Dessutom är grönt te som bäst i lösvikt från någon bra affär. Att dricka grönt te köpt på Ö och B med sötningsmedel känns nästan som hädelse 
|
Intressant, måste testa att känna efter extra noga nästa gång eller så fungerar det inte så för mig bara. Lät faktiskt riktigt mysigt att bli lite varm i huvudet av te.
Kan inte göra annat än att instämma med grönt te från Ö och B, ska man dricka te så tycker jag att man kan kosta på sig ett riktigt gott te. Grönt te skall icke sötas, vissa sorter gör sig bra smaksatt med några droppar citron men för det mesta är det som godast naturell.
Har även läst någonstans att citron och grönt te ska gå bra ihop, gjorde en sökning på google och fick fram det här:
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2111
Vet inte hur mycket den sidan är att hänga i granen, men är övertygad om att jag har läst det från mer pålitliga källor än så innan så det ligger nog något i det.