Citat:
Originally posted by Ervin
grub, det här finns säkert med i nån tidigare post här på kolo men jag frågar det här iaf. Varför är det inte bra o äta annat än protein innan man lägger sig? Tex. Kolhydrater. Kroppen hinner väl inte ta upp det o så går det över till fett eller? Hur lång tid bör det gå innan man har ätit (kolhydrater och annat) och ska gå o lägga sig?
|
Det finns inga regler. Fett är bara bra. Det saktar ner aminosyreutsöndringen och gör att proteinupptaget saktas ner. Det är inget
fel att äta kolhydrater heller. Skall du träna på morgon/förmiddag dagen därpå är det ett måste. Och för muskeluppbyggnaden är det bara bra. Det är under deff som man kan dra ner eller minska på dem, dels på grund av att insulinutsöndringen försämrar fettförbränningen och dels därför att du kanske inte har nytta av ett såpass bra bränsle som kolhydrater i sängen.

Men om du ligger på energiunderskott går du ner i alla fall - kroppsfett kan inte bildas från ingenting. En personlig åsikt är att jag aldrig, aldrig skulle dra ner på kolhydraterna på kvällen. Jag sätter alltid i mig dagens största mål, med både kolhydrater, protein och fett direkt innan jag går och lägger mig, bulk som deff.