WASHINGTON -- NASA will hold a news conference at 2 p.m. EST on Thursday, Dec. 2, to discuss an astrobiology finding that will impact the search for evidence of extraterrestrial life.
Verkar spännande! Har dom hittat spår av liv på Mars kanske?
Eller upptäckt en inkommande rymdinvasion?
So, if I had to guess at what NASA is going to reveal on Thursday, I'd say that they've discovered arsenic on Titan and maybe even detected chemical evidence of bacteria utilizing it for photosynthesis (by following the elements). Or something like that. (thx, sippey)
Gizmodo:
Citat:
Of course, the announcement could be something totally different! Or, it could be that NASA has been contacted by a warlike race of space aliens and a certain-to-fail mission carried out by a ragtag bunch of scientists is our only hope of survival.
Min första reaktion är att de måste hitta (på) någonting nytt då ungdomar skickar upp balonger, pappersflygplan osv gång på gång i rymden och tar lika bra rymdbilder med små digitalkameror som NASA själva.
Om jag får gissa, vilket jag får, så tror jag NASA's största fynd är ett stort hål i budgeten. Håll en presskonferens, försök framstå så viktiga som möjligt, och profit.
Jag hoppas dock på rymdaliens. Det vore sjukt coolt.
Om jag får gissa, vilket jag får, så tror jag NASA's största fynd är ett stort hål i budgeten. Håll en presskonferens, försök framstå så viktiga som möjligt, och profit.
Klart att du får. Det känns som rimligaste gissningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Jag hoppas dock på rymdaliens. Det vore sjukt coolt.