Min journal, planerar att sätta nytt personbästa varje träningspass (7 pass / vecka om inget hindrar mig)
Personbästa kan vara allt från 1 extra reps på något set, ökad vikt eller ökad vikt i förhållande till kroppsvikt alternativt striktare utförande än tidigare pass.
193 cm typ
23 år
84-86 kg (väger med skor+ kläder på gymmet)
Läkarstuderande
Träning 2/11 Bröst
Hantelpress 55kg x7 x6. 50kg x8 Var väl tangerat PB iaf.
Pecdeck 80kg (max) x10x7x7 Var nog också tangerat PB
Cableflyes stående 60kg x8 x5. 55kgx8
Träning 3/11 Rygg+Traps
Pullup kv+40kg x6. kv+50kg x3 x2,5 PB då jag lagt på mig 2kg i form av vätska, glykogen från förra ryggpasset, förra var samma antal reps men då vägde jag alltså 2kg mindre.
Pullup kv x
17x12 17 reps var nytt rekord.
Maskinrodd 210lbs x7x7
Mådde lite illa efter pullupsen så blev att skippa 2 övningar idag, kände mig rätt trött.
Får väl se om det är nån som är intresserad av att läsa i så fall kan jag posta lite funfacts från läkarutbildningen. Annars skriver jag väl bara upp här för att hålla reda på min utveckling.
Funfact #1 Erytrocyter (röda blodkroppar) är större är diametern på kapillärena (de minsta kärlen där närings- och gasutbyte sker) i kroppen. Dock kan erytrocyter deformeras så att de kan gå igenom kapillärerna, detta kommer att öka ytan mot kapillären och underlätta gasutbytet.
Funfact #2 Vid anatomisk grunställning, positionen man utgår från inom anatomin,

så ska penis vara erigerad (obs denna bild är alltså fel)
http://medical-dictionary.thefreedic...00045-fx26.jpg
EDIT: Hur får man att bilder läggs till synliga direkt i posten? Verkar inte funka