Namn: Patrick Vikt: 110kg plus minus Längd: 176 Ålder: 33 Klubb: Södra tk
Tjena jag tränar på Södra Tk i stockholm. Jag spelar mest bänk. Det är roligast. Jag har suttit och läst här på kolozzeum i många år och tänkte ta o pröva på att ha en sån här träningsjournal jag med.
Jag har tränat till och från sen jag var 17. Jag är ingen stortävlare utan har bara kört några serier på södra TK sen 2008.
Mål:
Sm i raw bänk 2011
200raw på tävling
PB:
Böj: 230
Bänk: 190 (180 på tävling)
Mark:230
Numera har jag 2 barn i dagis ålder och det blir lite si och så med tid till träning. För tillfället är jag föräldra ledig och kör efter följande
Dag1.
Knäböj:
Goodmorning
Lätt bänk
Dag:
Bänk
dödbänk
Snedbänk
Överkropps komplement.
Mellan dom här träningspassen kör jag lite komplementträning hemma med gummiband. Framförallt baksida axlar, lats, men lite biceps och triceps också.
[ Är shockad över hur bra passet kändes. Det är sällan jag känner mig nöjd. Men lyften kändes bra, 4 x 4 på 160 kändes lättare än 5 x 5 på 150, Även död bänken kändes bättre. Det finns väl kanske 3 saker som jag tror kan ha påverkat att det känns som att träningen flytit på bra dom sista veckorna. Jag körde ett cheating pass för en 4 veckor sen, Jag har börjat träna baksidan mer, Och så har jag börjat köra dödbänk, det är väl tredje passet nu har jag för mig.]
Körde lätt idag med gummibanden. Lite genomblödning. För övrigt har jag köpt armbågsvärmare idag. Och jag var glad som ett litet barn när jag prövade dom här hemma. Det är nästan så att jag vill lägga dom brevid sängen så att dom är det fösta jag ser när jag vaknar imorgon.
Framåt lutande Hantellyft åt sidan
12,5kg *10, 15kg *10, 17,5kg *10
Facepulls:
(40kg *15) *3
Triceps rep i nedre trissa
*15, *15
Biceps:
(17,5kg *20) *2
Rotator grejj:
3kg *20, 3kg *20
Video på bänken
Jaha då var det dags igen
Är och hälsar på svärföräldrarna i Mullsjö, så då passade jag på att träna på Mullsjö Atlet Klubb. Bänken kändes oförskämt bra. Planen var att köra 3 *3 170kg. Sista repen på sista setet failade jag. Slappnade av i stoppet kändes det som. Annars så var det en del slarv med att hålla rumpan i.
Det här var genrepet innan KM på södra 7 Juni då jag ta mig fan ska kvala in. Som dom här lyften kändes ska det gå bra om jag inte blir sjuk eller några andra dumheter.
Är södra tk bra gym etc å så i övrigt? Ligger vid liljeholmen typ?
Brorsan bor i hammarbyhöjden å e lite sugen på SL men tycker Sumpan e för långt å åka.
__________________ RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Är södra tk bra gym etc å så i övrigt? Ligger vid liljeholmen typ?
Brorsan bor i hammarbyhöjden å e lite sugen på SL men tycker Sumpan e för långt å åka.
bra och bra finns en del ställningar och vikter. öppetiderna suger så jag kan inte köra där längre. ligger i västertorpshallen vid hägerstensåsens t-bana
bra och bra finns en del ställningar och vikter. öppetiderna suger så jag kan inte köra där längre. ligger i västertorpshallen vid hägerstensåsens t-bana
i c, öppentider e ju jävligt viktigt, tycker de är trist att stockholm inte kan ha en bra sl klubb i mer centrala delarna, stockholm AK är ju sveriges sämsta gym lixom, å ursäkta mig sumpisar men de är ju knappast centralt.
__________________ RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
i c, öppentider e ju jävligt viktigt, tycker de är trist att stockholm inte kan ha en bra sl klubb i mer centrala delarna, stockholm AK är ju sveriges sämsta gym lixom, å ursäkta mig sumpisar men de är ju knappast centralt.
Det där är helt hopplöst. Tyvärr är öppettiderna på Södra på väg åt fel håll. Alltså sämre och sämre. Annars tycker jag att det är kanon där. Nu är jag ju föräldraledig men annars när jag jobbar brukar jag lunchträna på söder. Har försökt hitta nåt vettigt ställe att träna på, men det har slutat med att jag kört på friskis. SL klubb inne i stan verkar vara mer en dröm en realitet.
Så var det KM igår på Södra TK, sista chansen att kvala in till klassiska bänken i lund. Men det verkar som jag lyckades ;-)
vikt: 108kg
175kg
180kg
185kg
Har för mig att jag fick 3 vita på alla lyften. Kommer inte ihåg riktigt, stog helt stilla i huvudet. Missade att filma första lyftet men nedan så finns film på 180 och 185. Var sugen på 190 men det hade nog inte gått. Bättre att gå därifrån med mersmak.