Då var det dags att ta tag i satsningen till veteran SM 2011 eller möjligen 2012.
Har inte besökt ett gym sedan i somras men nu är det dags, för en gångs skull börjar jag på en journal. Inga bilder postas då jag önska behålla min anonymitet.
Historik
Började träna för 24 år sedan och har vunnit några större tävlingar på 90-talet. Har tävlat som både junior och som senior.
Träning
Periodiserar kraftigt sedan 5 år tillbaka. Lägger in 1-2 mycket hårda träningsperioder per år och vilar helt i 3-5 månader däremellan. Detta chockar kroppen vid varje period och ordet platå existerar inte. För varje period ökar jag ungefär 4 kg mer än förra perioden.
Jag använder en kort rörelsebana och kör tungt och explosivt. Varje set sker långt bortom faliure utom i den första övningen då jag bara går till faliure.
Jag använder mig av dropsets och delreps för att pressa förbi gränserna. Progressivt används också tyngre vikter varje pass.
Stats- Bröst: 126 cm mål: 135 cm
- Armar: 46 cm mål: 50 cm
- Underarm: 50 cm mål: 52 cm
- Lår: 69 cm mål: 75 cm
- Vad 45 cm mål: 47 cm
- Vikt 107 kg mål 115 kg
Målen ska vara uppnådda till sommaren
Mat
Baseras på bra råvaror.
Kyckling, rött kött, fisk, skaldjur kombineras med potatis ris och pasta. Mycket grönsaker och mycket mjölk. Äter en burgare eller pizza då o då.
Inga kosttillskott, möjligtvis en proteindrink då o då om jag ätit dåligt. Kosttilskott ger enligt mig ingenting om man äter bra mat.