Ok otroligt intressent det här med fett vs kolhydrater. Min slutsats är alltså att på punkt 1, att äta sent på kvällen inte spelar nån att däremot äta på natten vilket vi aldrig diskuterade, är skadligt och dessutom är det skadligt för hälsan att jobba natt.
Anledningen till att jag hade fel om fettintaget vs kolhydrat var för att jag blev rekommenderad att äta mer fett under deff men tog aldrig reda på varför, nu vet jag att det kan inverka på testosteronet men att det inte spelar speciellt stor roll enligt studierna.
Ett annat påstående som han är tvärsäker på är att om man har fett så kommer kroppen bara ta av fettet innan det tar av musklerna därför kan man aldrig förlora muskler innan nästan allt fett är slut. Jag säger att han har fel att man är rekommenderad att förlora ett halvt kilo i veckan om man vill behålla muskler men jag kan inte förklara varför. Kan nån svara på detta? Om jag har fel här så skjuter jag mig själv
Nästa grej var varför man blev starkare i början av sin träning trots att man kanske gjorde massvis med fel. Jag påstod att nervsystemets signaler mellan muskler och hjärna blev bättre. Han sa att detta var fel att det snarare berodde på att cellerna lättare tar till sig näring eller att det hade nån annan förklaring.
Kommer säkert komma på fler förslag vi diskuterat som jag gärna vill reda ut