Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-18, 11:02   #1
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Reg.datum: Aug 2008
Actions Sommarjournal

Hej, jag heter Max och är 17 år(91/09/26). Har tränat seriöst i ca ett år och "gått" på gym i 2 år. Första året gick jag mest och korde biceps nån gång i veckan och sen ökade seriosititen. Nu kom jag precis(idag, torsdag) hem från södra Frankrike där jag varit i tre och en halv vecka på språkresa. Har läst klart hela gymnasiets steg 5 i franska där nere. Nu lägger jag alltså upp en journal för sommaren. Mest för att det är kul men också för att kunna hålla bättre progress på min utveckling och ha alla rutiner klart nedskrivna.

Vad gäller tillskott har jag kört proteinpulver 1 år och även testat "SAN Fierce" två gånger. (Gillade inte "Fierce" varför jag inte fortsatte).
Kommer införskaffa kreatin och kanske EAA på söndag eller måndag och testa det och troligen börja köra med det.

Stats

Vikt: 75.5
Längd: 186cm
(Kroppsmått kommer upp när jag tagit dem)

Bänk: 110kg
Marklyft: Ej maxat
Benböj: Ej maxat
Chins: 20st

Det är bara att fråga om ni undrar något mer om mig.

Träningsschema:

Måndag:
Morgon/FM: Vila
EM: Rygg
Kväll: Vila

Tisdag:
Morgon/FM: Vila, Mage(Lungt)
EM:Vila
Kväll:Löpning(Lungt)

Onsdag:
Morgon/FM: Powerwalk el. Löpning(Lungt)
EM: Triceps/Biceps

Torsdag:
Morgon/FM: Vila, Mage(Moderate)
EM: Vila
Kväll: Löpning

Fredag:
EM: Bröst

Lördag:
EM: Axlar

Söndag:
Morgon/FM: Promenad(Moderate)
EM: Ben, Mage

Där har ni schemat som är 5-split. Skrev även upp cardion mest för att få lite disciplin på det så jag inte skippar för många. Har ni några funderingar eller eventuella förbättringar på upplägget är jag alltid välkommen till förslag.

Har även två olika pass klarplanerade per muskelgrupp som jag kommer skifta mellan. Kommer inte lägga upp alla pass i startinlägget utan ni kommer märka vilka dem är allt eftersom. Jag kommer i regel försöka uppdatera efter varje styrkepass.

Nu fram tills onsdag kommer upplägget se lite annorlunda ut då det är midsommar, gymmet är stängt och blev tvungen att anpassa om lite. Första passet kommer idag och kommer vara bröst. På söndag kommer jag köra rygg och måndag axlar. Efter måndag kommer allt rulla på enligt planering.
Action Fighter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 11:23   #2
Giljotinen
Registered User

Giljotinens avatar

Reg.datum: Oct 2008
Kör hårt! Samma ålder som mig och ungefär samma träningserfarenhet. Vad är dina mål med träningen?
Giljotinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 15:36   #3
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
Ser bra ut Väntar ivrigt på vikterna!
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 17:53   #4
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Okej, här kommer första passet på journalen.

Bröst

Hantelpress:
36kgx8
36kgx8
36kgx6
34kgx8
32x8

Lutande hantelpress:
26kgx8
28kgx8
26kgx7
26kgx6
24kgx10

Cablecross(Debut):
8x8
23x14
26x....(pallade av nån jädra anledning inte stå stadigt så kom inte fram)
23x14
16x14

Tyckte överhuvudtaget hela övningen var extremt svår och köra lågreps på för gick knappt att gå fram och köra och stå kvar när man lassar på mer.

Bänkpress(Utmaxning av bröst)
60kgx8
60kgx6
40kgx15
40kgx12
40kgx10
Körde så brett grepp som det gick utan att klämma händerna här.

Var kul och köra igen, såg dock jävligt mycket starkare ut i spegeln än vad jag kände mig. Gick väl helt ok för att vara första passet på en månad tkr jag. Hade inte tappat jättemycket i styrkan så hantelpressarna som låg först i passet gick helt ok. Uthålligheten under hela passet var dock det som svek och utmaxningen i bänken var på mycket lägre vikter än vanligtvis. Kände att krafterna tog slut fortare än vanligt.

Cablecross kommer nog inte komma med i mitt slutgiltiga pass, om det kommer med kommer det komma som utmaxningsövning. Svagheten kan också ha berott på att jag gick upp 3 inatt för att resa hem från frankrike men det var överhuvudtaget jävligt kul att köra igen och träffa lite folk på gymmet igen. Var kul att få kommentarer om deffen, är kul att höra att fler än man själv märker.

På söndag blir det rygg, det passet har jag två dar på mig att sova ikapp så hoppas på bra resultat där.
Gammal 2009-06-18, 18:46   #5
billanpillan
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Starka hantelpressar! =)

Lägg upp bilder också
billanpillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-18, 21:45   #6
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Täntke också skriva att dina hantelpressar såga starka ut Kan du inte lägga upp bilder på din form?
Gammal 2009-06-19, 09:17   #7
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av billanpillan Visa inlägg
Starka hantelpressar! =)

Lägg upp bilder också
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Täntke också skriva att dina hantelpressar såga starka ut Kan du inte lägga upp bilder på din form?
Tackar, låg på 40kg i dem innan jag gick ned så tror jag kommer upp närmre det i nästa pass. Fast var rätt nöjd med dem detta pass.

Kanske slänger upp nån bild senare, vi får se, måste ta dem oxå :P. Kommer inte hinna innan söndag iaf då jag ska bort med familjen idag.

Känns skönt efter passet igår, kan inte spänna bröst ordentligt vilket jag tkr brukar vara ett bra tecken på att det har tagit. Frukosten idag var en skål fil med musli(nån sockerfri skit) och en shake. Nu ska jag käka lite ägg snart.
Nu är det två dagar vila. Sen blir det rygg på söndag.
Gammal 2009-06-19, 12:07   #8
billanpillan
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Action Fighter Visa inlägg
Tackar, låg på 40kg i dem innan jag gick ned så tror jag kommer upp närmre det i nästa pass. Fast var rätt nöjd med dem detta pass.

Kanske slänger upp nån bild senare, vi får se, måste ta dem oxå :P. Kommer inte hinna innan söndag iaf då jag ska bort med familjen idag.

Känns skönt efter passet igår, kan inte spänna bröst ordentligt vilket jag tkr brukar vara ett bra tecken på att det har tagit. Frukosten idag var en skål fil med musli(nån sockerfri skit) och en shake. Nu ska jag käka lite ägg snart.
Nu är det två dagar vila. Sen blir det rygg på söndag.
Det suger att gymmen inte har öppet idag och imorn :/
billanpillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-19, 23:36   #9
joel92
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Lycka till i fortsättningen hur långt tid tog de för dig att gå ner de kg under din deff?
joel92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 16:08   #10
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Giljotinen Visa inlägg
Kör hårt! Samma ålder som mig och ungefär samma träningserfarenhet. Vad är dina mål med träningen?
Citat:
Ursprungligen postat av joel92 Visa inlägg
Lycka till i fortsättningen hur långt tid tog de för dig att gå ner de kg under din deff?
Har faktiskt inga exakta mål mer än att bli starkare, större och i ännu bättre form.

Angående deffen så räknade jag inte exakt eftersom det var min första deff mest för att testa lite. Bor även hemma så blir lite svårt och köra en helseriös deff och hålla på och räkna kalorier etc. Nu är iallafall deffen slut för mig eftersom jag tycker det är hemskt tråkigt och hellre vill ha lite framsteg med byggandet istället för att bara tappa.
Gammal 2009-06-21, 11:30   #11
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Jag känner att jag nog aldrig kommer bli helt nöjd med min deff och jag ska nog köra på tills jag känner "nu jävlar" :=)
Gammal 2009-06-21, 17:13   #12
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Rygg

[B]Uppvärmning:[/B]
Stångrodd: 20kgx20 3 set
Bänkpress: Lätt pumpning med stång, räknade inte repsen
20 sit ups, 20 ryggresningar
Lite pumpning med 12kg hantlar i axelpress

Passet:

Hantelrodd:
40kgx8
40kgx8
40kgx8
40kgx8
40kgx6
[COLOR="Red"]PB[/COLOR, har kört på 40kg hantlarna innan men inte dragit dem i alla seten. Dem är även de tyngsta på gymmet om ni undrar varför jag inte börjar högre.

Chins:
KVx12
KVx10
KVx10
KVx8
KVx10

Omvända axelflies(Lade lite mer fokus på bakre axel)
8kgx10
7kgx10
6kgx12
Stannar 2-3 sekunder i maxläget under varje lyft.

Marklyft:
20kgx15
30kgx15

70kgx14
70kgx14
100kgx7
70kgx16
50kgx16
Tog det väldigt lungt här i marken eftersom jag inte ville skada ländryggen då jag som sagt inte kört på ett tag. Brukar ta det relativt lungt vanligtvis också i marken.

Latsdrag(favorit):
65kgx10
100kgx4(sista set var extremt nära fail men räknar det ändå) PB
90x6
80x7
75x8
Tog bra som fan här, plågade verkligen fram det sista reppet i de fyra sista seten och kände hur latsen fick kontakt. Kände innan jag gick på övningen att jag kunde dra ett PB så därför är första setet såpass lungt.

Efter passet stretchade jag lite, grym stretching att dra fast en hand med dragremmar i den här väggstegen och dra ut ryggen med hjälp av kroppsvikten och benen.

Är väldigt nöjd med passet, kändes lite som att jag mentalt tvingade mig själv att inte ha blivit svagare. Känner mig bra mör i ryggen nu efter då jag sitter och käkar lite ägg till mellanmål innan middagen. Chinsen var lite sämre än väntat men hantelrodden och latsdragen kompar upp det brutalt. Känns riktigt skönt och klara en en bra bit mer än KV i båda övningarna.

Imorn blir det axlar, ska ta igen passet sen lördags.
Gammal 2009-06-21, 19:30   #13
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

JÄVLAR vilka chins! Så sjukt nice

Grattis till PB också!

Bra pass!
Gammal 2009-06-22, 07:57   #14
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
JÄVLAR vilka chins! Så sjukt nice

Grattis till PB också!

Bra pass!
Tackar!

Idag är det axlar på schemat.
Gammal 2009-06-22, 11:56   #15
Action Fighter
Batman

Action Fighters avatar

Axlar

Axelpress(Hantlar):
26kgx4
24kgx7
24kgx6
22kgx8
20kgx8

Militärpress(Debut):
35kgx12(lätt)
45kgx8
50kgx8
45kgx8
40kgx8
40kgx8

Frontlyft:
16kgx8
18kgx8
18kgx6
16kgx9
14x8

Axelpress(Hantlar)&Axelflies superset

Press:18kgx8, Flies:7kgx8
Press:16kgx8, Flies:6kgx8
Press:14kgx8, Flies:6kgx7

Helt ok pass tkr jag, missnöjd med axelpressarna med hantlar, kändes inte lika bra som vanligt. Fick ingen enorm kontakt, var lite jobbigt och köra axlar dagen efter rygg då ländryggen är trött känner jag. Men så ser inte normala schemat, var ju stängt på gymmet under midsommardagarna så fick lägga om passet lite. Det kommer säkerligen bli bättre när jag kör axlar innan ryggen. Passet blev även några set kortare än normalt eftersom jag drog tre superset istället för en femset annan övning.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.