Okej, här kommer första passet på journalen.
Bröst
Hantelpress:
36kgx8
36kgx8
36kgx6
34kgx8
32x8
Lutande hantelpress:
26kgx8
28kgx8
26kgx7
26kgx6
24kgx10
Cablecross(Debut):
8x8
23x14
26x....(pallade av nån jädra anledning inte stå stadigt så kom inte fram)
23x14
16x14
Tyckte överhuvudtaget hela övningen var extremt svår och köra lågreps på för gick knappt att gå fram och köra och stå kvar när man lassar på mer.
Bänkpress(Utmaxning av bröst)
60kgx8
60kgx6
40kgx15
40kgx12
40kgx10
Körde så brett grepp som det gick utan att klämma händerna här.
Var kul och köra igen, såg dock jävligt mycket starkare ut i spegeln än vad jag kände mig. Gick väl helt ok för att vara första passet på en månad tkr jag. Hade inte tappat jättemycket i styrkan så hantelpressarna som låg först i passet gick helt ok. Uthålligheten under hela passet var dock det som svek och utmaxningen i bänken var på mycket lägre vikter än vanligtvis. Kände att krafterna tog slut fortare än vanligt.
Cablecross kommer nog inte komma med i mitt slutgiltiga pass, om det kommer med kommer det komma som utmaxningsövning. Svagheten kan också ha berott på att jag gick upp 3 inatt för att resa hem från frankrike men det var överhuvudtaget jävligt kul att köra igen och träffa lite folk på gymmet igen. Var kul att få kommentarer om deffen, är kul att höra att fler än man själv märker.
På söndag blir det rygg, det passet har jag två dar på mig att sova ikapp så hoppas på bra resultat där.