Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-08, 02:41   #1
Vicotnik
Registered User

Vicotniks avatar

Reg.datum: Nov 2004
Naturell EAA?

Brukar använda EAA FX naturell men den finns inte i lager där jag brukar köpa den. Har letat en del på andra butiker men inte hittat nåt annat naturellt EAA, alltså utan arom och sötningsmedel. Nån som vet var man kan få tag på lite sådant? Det börjar sina i burken här.

Tillhör jag en minoritet förresten, som föredrar naturellt? Tycker det är lite klent med naturella produkter i butikerna. Älskar bars, men tycker att det mesta protein (vassle, kasein, EAA) smakar halvkasst oavsett om det är smaksatt eller inte.
Vicotnik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 02:51   #2
dt06mj2
Registered User

dt06mj2s avatar

Reg.datum: Sep 2007
"När är EAA FX Naturell åter på lager?"

"Det kommer in mer naturell i samband med att vi gör en justering i sammansättningen som är att vi ökar upp halten leucin i förhållande till isoleucin och valin. Skulle tro att denna ändring bli någon gång i mitten av januari.

Hade jag varit du hade jag tillfälligt gått över till BCAA FX.
dt06mj2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 22:21   #3
leerfish
Registered User

leerfishs avatar

Reg.datum: Jul 2008
jag undrar hur naturell eaa smakar, jag har en burk esapro grapetonic hemma
är den lika beskt??? och smakar det nåntång på naturell???
leerfish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-08, 22:50   #4
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Naturell EAA är inte gott, inte på långa vägar, men det är drickbart. Det är betydligt mindre syrligt än de flesta smaksatta EAA jag prövat, men är å andra sidan mer "beskt" om något. Ett enkelt sätt att göra det lite godare faktiskt om man så önskar är att blanda med lite koncentrerad saft/några droppar "citronjuice". Särskilt citronsaften får det naturella EAA´t att smaka mer neutralt.
Gammal 2010-01-08, 23:36   #5
TehSaxo
Banned User

Reg.datum: May 2009
EsaPro finns i naturell, har ca 500gram kvar av mitt. Åker ner med stora svårigheter +10cl funlight och 20cl vatten. Aldrig gjort ett större misstag i mitt liv...
TehSaxo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 02:20   #6
Baskagge
Registered User

Baskagges avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av TehSaxo Visa inlägg
EsaPro finns i naturell, har ca 500gram kvar av mitt. Åker ner med stora svårigheter +10cl funlight och 20cl vatten. Aldrig gjort ett större misstag i mitt liv...
+1. Det är det värsta jag smakat på.
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 02:51   #7
Degpekka
Absolutist

Degpekkas avatar

Reg.datum: Jun 2006
Esa pro finns väl bara i citrus och grape, inte någon naturell?
Degpekka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 03:02   #8
Vicotnik
Registered User

Vicotniks avatar

Reg.datum: Nov 2004
Naturell EEA luktar lite unket, men doften är inte speciellt påträngande, mindre syrlig som kalajset säger. Jag blandar 10g EAA med drygt 3dl vatten (i en Brämhultsjuice-flaska av den mindre typen, perfekt för detta ändamål) och sveper, det smakar i princip ingenting.
EsaPro Grape är utav de EEA-preparat jag testat den som smakar sämst. Lemon-varianten är lite bättre.

TehSaxo: Jag hittar inte naturell EsaPro någonstans. Om du vet nån butik som säljer så tipsa gärna.
Vicotnik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-09, 13:35   #9
Kenna
Registered User

Reg.datum: Oct 2008
Esa Pro Grape + monohydrat i ljummet är nästan gott, däremot smakar det riktigt illa i kallt vatten av någon anledning har jag märkt.
Kenna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 02:10   #10
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Reg.datum: Dec 2003
Jag dricker naturellt ESA och det smakar ungeför lika illa som det andra. Helt klart värt det med tanke på hur mycket sötningsmedel man slipper och hur mycket protein man får istället. Vill minnas att mängden sötningsmedel är väldigt hög i en burk.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 03:37   #11
Jonesss
Registered User

Jonessss avatar

Reg.datum: Mar 2004
klara man dricka rent EAA, så kommer man tycka allt annat smakar gott. fick i mig 800g av EAA FX och nu tycker jag verkligen om smaken av alla andra EAA jag provat. kan till och med längta lite efter EAA brutal berry.
Jonesss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 09:50   #12
Frumpish
Registered User

Frumpishs avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
kan till och med längta lite efter EAA brutal berry.
Fy fan, då har det gått långt :P (Brutal berry måste vara mest opassande namnet på en produkt någonsin? Vart kommer bärsmaken in? Den e bara brutalt äcklig)

Har själv en oöppnad EAA FX jag ska smaska i mig så fort min EAA brutal berry är slut (snart hoppas jag..)
Frumpish är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 11:37   #13
Hermit
Fettbyggare

Hermits avatar

Reg.datum: May 2005
EAA FX Naturell var ganska hemskt första gången, efter ett par gånger går det ner som vatten dock. EAA Citrus är gudomlig, Brutal Berry likaså
Hermit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 11:41   #14
EiseltUK
Registered User

Reg.datum: Jun 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Frumpish Visa inlägg
Fy fan, då har det gått långt :P (Brutal berry måste vara mest opassande namnet på en produkt någonsin? Vart kommer bärsmaken in? Den e bara brutalt äcklig)

Har själv en oöppnad EAA FX jag ska smaska i mig så fort min EAA brutal berry är slut (snart hoppas jag..)
Den nya smaksättningen på EAA FX är super. Ingen bismak av aminosyrorna. Kunde kanske har varit sötare men samtidigt är ju det ganska onödigt med mer aspartam.
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-10, 12:53   #15
ThisIsTheOne
Two Three

ThisIsTheOnes avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Frumpish Visa inlägg
Tycker du att Brutal Berry smakar illa kommer du inte direkt smaska i dig naturella EAA FX. Men som konstaterat av flera ovan - det går ner utan problem. Personligen tycker jag inte ens att det smakar särskilt illa.
ThisIsTheOne är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.