Citat:
Ursprungligen postat av Kischen
Om du inte _kan_ göra det på ett kcalunderskott så har du det inte lätt.. Lycka till.
|
Fast nu handlar det ju snarare om svårigheter att hamna på det underskottet så som jag förstår det. Jag tror inte Pr3cious menar att han/hon är den enda människan på planeten som inte förlorar vikt på energiunderskott.
Pr3ecious: Din mat ser ju åtminstone bra ut rent näringsmässigt tycker jag. Men för en LCHF-diet är den tveksamt hög på protein tror jag. Är det som du säger att kolhydratandelen egentligen bara är 7% då odigererbara kolhydrater räknas med de också så är nog kolhydratmängden låg nog i alla fall.
Angående frågan om det skulle kunna vara negativt i längden så är det väl på sin höjd proteinintaget i såfall. Annars inga problem, och det går ju att sänka och införa mer fett.

Men nu pratar jag energibalans, dvs om du fortsätter äta enligt LCHF även när vikten är nådd.
Jag må vara blind men jag ser inte att du anger din kroppsvikt någonstans. Det är bra att veta för att få en bild av hur högt 227g protein verkligen är.