2009-05-02, 16:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Laptop - ZEPTO NOX
Är det någon av er som äger den här datorn?
Om så är fallet, vad har ni att säga om den?
Är riktigt sugen på att köpa den då min nuvarande laptop håller på att falla sönder.
|
|
|
2009-05-02, 16:53
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
2009-05-02, 17:01
|
|
Maaaaaaat!
|
Det är en bra dator, sitter själv på en Anthea, men jag skulle nog i dagens läge tagit en annan bärbar, det finns betydligt billigare.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2009-05-02, 17:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
|
Men de levererar fortfarande datorer och folk har inte haft så mycket strul?
Har du några andra prisvärda alternativ för mig?
|
|
|
2009-05-02, 17:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Det är en bra dator, sitter själv på en Anthea, men jag skulle nog i dagens läge tagit en annan bärbar, det finns betydligt billigare.
|
Ställer samma fråga till dig också då 
Har du något att rekommendera?
|
|
|
2009-05-02, 18:22
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Ursprungligen postat av whern
Ställer samma fråga till dig också då 
Har du något att rekommendera?
|
Vet inte din budget, ge mig budget och ge mig användningsområden så ska vi väl se vad jag kan hitta.
"Ingen"
|
|
|
|
2009-05-02, 18:28
|
|
Registered User
|
Citat:
Vet inte din budget, ge mig budget och ge mig användningsområden så ska vi väl se vad jag kan hitta.
|
Tja. Vill kunna spela lite spel, inte superkrävande och inte jätte mkt. Men vill kunna lattja igång wow om jag skulle känna för det tex. Och leka lite med Photoshop osv.
Jag vill ha HDMI ut och den ska då klara av 720/1080p.
Runt 300gb i hdd.
Minst 2GB i ram, helst 3-4.
Hyffsat grafikkort.
Den ska inte låta för mkt och inte bli för varm.
Budget är väl max 10k.
Lite allaround kan man väl säga då.
Storlek på skärm, vikt osv har jag inte reflekterat så mkt över faktiskt.
Spelar rätt mkt poker och kollar film så en hyffsat stor skärm vore kanske fint, fast å andra sidan reser jag mkt så då är det ju mkt smidigare med en liten.
Senast redigerad av whern den 2009-05-02 klockan 18:31.
|
|
|
2009-05-02, 18:39
|
|
Maaaaaaat!
|
"Ingen"
|
|
|
|
2009-05-02, 18:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Jag köpte en Zepto Nox för lite mer än ett halvår sen och är väldigt nöjd med datorn. Mycket prestanda för pengarna helt enkelt. Nackdelen med datorn är att fläktarna låter väldigt mycket, men det ska tydligen gå att fixa genom att uppdatera bios. Det har jag inte orkat göra än, men om du köper en dator nu så får du ju antagligen rätt bios från början.
När jag köpte min dator så blev jag lovad en leveranstid på 12 dagar, men tillslut så dröjde det väl upp mot 30 dagar innan jag fick den iaf. Det visade sig att det var många som råkat ut för det -det fanns nämligen en hel klagotråd på Sweclockers. Dessutom så blev jag otrevligt bemött i mina mail och det vägrade ge någon ersättning för förseningen överhuvudtaget.
Har ingen aning om hur deras leveranstider ser ut nu, men du kan ju se om du hittar något om det på Sweclockers. Jag rekommenderar iaf datorn, den är väldigt bra. Men egentligen skulle jag vilja bojkotta företaget p.g.a. deras leveranstider och attityd.
|
|
|
2009-05-02, 19:09
|
|
Registered User
|
Citat:
|
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426296
Vad sägs om den då? Jag bor i Norge så jag kollar upp komplett.no istället. Där är den på -23% rabatt. Skiljer 1gb i RAM och grafikkortet. Hur mkt sämre är den? Skiljer ju nästan 3k NOK.
|
|
|
2009-05-02, 19:20
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bulking Iron
Jag köpte en Zepto Nox för lite mer än ett halvår sen och är väldigt nöjd med datorn. Mycket prestanda för pengarna helt enkelt. Nackdelen med datorn är att fläktarna låter väldigt mycket, men det ska tydligen gå att fixa genom att uppdatera bios. Det har jag inte orkat göra än, men om du köper en dator nu så får du ju antagligen rätt bios från början.
När jag köpte min dator så blev jag lovad en leveranstid på 12 dagar, men tillslut så dröjde det väl upp mot 30 dagar innan jag fick den iaf. Det visade sig att det var många som råkat ut för det -det fanns nämligen en hel klagotråd på Sweclockers. Dessutom så blev jag otrevligt bemött i mina mail och det vägrade ge någon ersättning för förseningen överhuvudtaget.
Har ingen aning om hur deras leveranstider ser ut nu, men du kan ju se om du hittar något om det på Sweclockers. Jag rekommenderar iaf datorn, den är väldigt bra. Men egentligen skulle jag vilja bojkotta företaget p.g.a. deras leveranstider och attityd.
|
Nej jag har läst runt lite jag med angående Zepto. Så jag skippar nog de jag också faktiskt. Tack för rådet angående Zepto  Då får jag fortsätta leta
|
|
|
2009-05-02, 19:54
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426296
Vad sägs om den då? Jag bor i Norge så jag kollar upp komplett.no istället. Där är den på -23% rabatt. Skiljer 1gb i RAM och grafikkortet. Hur mkt sämre är den? Skiljer ju nästan 3k NOK.
|
Grafikkortet är inget att hänga i julgranen direkt. Jag hade tagit den jag länkade, tror kanske att 9300GS kan få problem med full HD också, men har fått för mig att det beror mer på processorn?
"Ingen"
|
|
|
|
2009-05-02, 20:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Grafikkortet är inget att hänga i julgranen direkt. Jag hade tagit den jag länkade, tror kanske att 9300GS kan få problem med full HD också, men har fått för mig att det beror mer på processorn?
|
Mm, det beror ju mer på processorn. Har ett ännu sämre grafikkort i min HTPC och där går det utmärkt med lite kräm i processorn.
Lockande pris när det skiljer 3k dock. Är du inte överens?
|
|
|
2009-05-02, 20:22
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Mm, det beror ju mer på processorn. Har ett ännu sämre grafikkort i min HTPC och där går det utmärkt med lite kräm i processorn.
Lockande pris när det skiljer 3k dock. Är du inte överens?
|
Ja, du gör som du vill, jag skulle tagit den dyrare datorn, men det är för att jag spelar endel. Ifall du tror det funkar så är det ju klart att du ska köra på den billigare.
"Ingen"
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.
|

|